Familiebilde - Hva har dere i boksen?

For tiden ser "familien" slik ut. Er nå ganske fornøyd, men lurer litt på om Daytona'n skal få hvit skive, dette for å bringe mer variasjon inn i "samlingen" - noen synspunkter?:
AADF8948-3843-496C-81D9-7F5DCF5655FD_zpsptbgxp8x.jpg

For tiden ser "familien" slik ut. Er nå ganske fornøyd, men lurer litt på om Daytona'n skal få hvit skive, dette for å bringe mer variasjon inn i "samlingen" - noen synspunkter?:

Ja, den skal ha hvit skive - du trenger en "sommerklokke" nå som det går mot lysere tider :cool:

• Liker
Reaksjoner: Gin
Jeg solgte nylig min Daytona, men hadde en stund tenkt til å kjøpe hvit skive og ha i tillegg, for så å be urmaker bytte omtrent en gang i året, slik at det ble litt variasjon. Ikke dumt det kanskje?

Det eneste problemet jeg hadde med dette for min egen del, var det at jeg ikke holder ut tanken på ting som ikke er originalt. Daytona med svart skive er Daytona med svart skive. Om en bytter skive er det en Daytona med byttet skive. Dette er selvsagt bare et problem i mitt hode....

Det har kommet litt nytt i boksen og et par har blitt byttet ut siden sist.
Her var innholdet ifjor sommer.

Slik ser det ut idag.

Det er en Orange Monster på vei inn i boksen, da ryker den gamle quartz Seikoen ut.
Neste steg blir vel kanskje å bytte ut den kjipe boksen:)

På tide med en post her, kanskje.

En sjelden gang tar jeg de frem.
Som i dag.
Rimelig synkronisert er de også.

Hvem de er, fremgår jo greit av galleritråden.
"Same old, same old.."

Har vært på nippet til å fornye innimellom, men føler dette er de som gir meg det jeg trenger.

fdcb9713-121d-4b41-a553-6618ad1e2889_zps8xdwnn82.jpg

Og en litt ryddigere versjon....

IMG_7877_zpsdavde9ia.jpg

Redigert:
På tide med en post her, kanskje.

En sjelden gang tar jeg de frem.
Som i dag.
Rimelig synkronisert er de også.

Hvem de er, fremgår jo greit av galleritråden.
"Same old, same old.."

Har vært på nippet til å fornye innimellom, men føler dette er de som gir meg det jeg trenger.

fdcb9713-121d-4b41-a553-6618ad1e2889_zps8xdwnn82.jpg
Det er en utrolig flott og nyansert samling du har der @Moore. Mer gjennomtenkt samling horologisk historie skal man lete lenge etter!

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt og Moore