Familiebilde - Hva har dere i boksen?

@bangiman:IWC hadde avtale med PD på 80tallet fram til midten av nitti og nå
er det jo Eterna som har tatt over stafettpinnen. PD by IWC er jo litt spesiellt design
men de har vært meget innovative. Bla. var de første sveitsiske urprodusent som
klarte og maskinere kasser og lenker i titan. PD hadde tiltenkt denne oppgaven
til en annen underleverandør som feilet men IWC leverte varene:D

IMG_3284.jpg

Liker komboen! ;)
 
Andre gangen jeg ser over bildene nå, Hopalong. Noe av det som slår meg er bredden i samlingen. Mistenker deg søren meg for bare å kjøpe ur du liker, syntes er litt morsom og du har lyst på jeg. Uhørt! :p
En hver vet jo at samling er sørgelige og tvangsbetonte handlinger satt i system.. :D
 
Misunner deg den boksen (og innholdet ;) ) Hopalong!

Urene dine peker på en genuin interesse og masse kunnskap...og en aldri så liten dose galskap :D ;)
 
Flotte familiebilder, Hopalong!

Kjernefamiliens tid er åpenbart forbi, her var jo et salig virvar av velbeslåtte gammeltanter, forfyllede filleonkler, flerkullsbarn, artige oldefedre, ærverdige bestemødre, overlegne nieser, knallkule fettere og en og annen elskerinne. :)

Hva er det slags 1016-lignende nevø som beskjemmet prøver å vende ansiktet bort bak onkel Sub?
 
Røddig samling det der, Hopalong!



mikkemus23 skrev:
Misunner deg den boksen (og innholdet ) Hopalong!

Urene dine peker på en genuin interesse og masse kunnskap...og en aldri så liten dose galskap

Takk for det. :) Kona kom inn mens jeg la klokkene ut til fotografering i går. Hun var nokså enig i beskrivelsen "galskap".

rousp skrev:
Mistenker deg søren meg for bare å kjøpe ur du liker, syntes er litt morsom og du har lyst på jeg. Uhørt!

Det er en helt riktig observasjon :) Gjennom årene har det vært mange planer og noen forsøk på å finne ett eller flere gjennomgående tema for samlingen. Siden slik seriøs samling fordrer en viss selvdisiplin har det blitt med forsøkene. Jeg kjøper ur som jeg liker, og noenganger ur som bare tilfeldigvis er der til salg.

JoLu skrev:
Kjernefamiliens tid er åpenbart forbi, her var jo et salig virvar av velbeslåtte gammeltanter, forfyllede filleonkler, flerkullsbarn, artige oldefedre, ærverdige bestemødre, overlegne nieser, knallkule fettere og en og annen elskerinne.

Hva er det slags 1016-lignende nevø som beskjemmet prøver å vende ansiktet bort bak onkel Sub?

Det er en nokså frisinnet familie, ja, men ikke så moderne at de uekte barna fikk være med på bildet. Jeg planlegger imidlertid en egen mythbustersinspirert tråd for de to stakkars thailandske kopiene så snart det blir fint vær på skytebanen. :)

Den flaue nevøen på bildet er en Zeno Explorer med Miyata-verk. Det var en av de første klokkene jeg kjøpte på det store internettet på nittitallet. Den ble brukt på Nato en stund, men de siste seks årene tror jeg ikke den har vært ute av boksen. Det er antakelig derfor den snur seg bort fra lyset. Tilsvarende klokke her: http://www.angelfire.com/mech/thelonerider/ex1.html
 
Litt av en samling du har Hopalong. Ser jeg en IWC Pilot UTC av noe slag der.. kanskje en Saint Exupery utgave :confused:
 
_MAT2812.jpg


Bakerste rekke: Tissot V8 Quartz som har vært tom for batteri det siste året, Longines Legend Diver, Seiko SKX009, Omega Geneve
Første rekke: Breitling SO Steelfish, Tag Heuer Formula 1 quartz, hjemmelaget flieger med Hamilton 917 urverk (En på Forumet som har laget den, husker ikke hvem det er), Tag Heuer 2000 quartz
 
Det er ikke så ofte familen er samlet, men dette var sist gang. Både bortgang og nyankomst siden dengang ;)

Klokkebilder571.jpg
 
Stilig anordnet, raga! :)
fikk boxen min fra tyskland i kveld, så det får bli en bokstitt herfra også en dag.

Glemte å si at du har noen nydelige klokker også :D
 
Utrolig kult bilde:) (fine klokker også naturligvis)

Virkelig en pen samling, ragamuffin! :D


Stilig anordnet, raga! :)
fikk boxen min fra tyskland i kveld, så det får bli en bokstitt herfra også en dag.

Glemte å si at du har noen nydelige klokker også :D

Takk for det, buddies.

Visste du hadde mye pent Anders, men hår og skjegg - for en lekker samling! Absolutt en av de grommeste på TS