Familiebilde - Hva har dere i boksen?

Fyttikatta for en boks! Jeg bøyer meg i støvet. Også vet jeg at det er flere andre rå ur du kan vise til. Som nevnt tidligere, på tide med en egen klokketråd :D

Ps. Den gullsubben er bare helt sinnsyk flott!
 
Jeg må si det har begynt å bli en rimelig dryg samling du har. Vel gjennomtenkt og spennede. Blir artig å se fortsettelsen og de andre urene. Du trenger faktisk en egen tråd!
 
Den er flott i stål også, men jeg har liksom hengt meg opp i at mitt dressur skal være i edelt metall, mest ønskelig rose gull. Absolutt et nydelig ur. Utrolig fan av JLC, IMO mye mer klokke for pengene enn eks AP eller PP. Og jeg mener, kanskje litt kontroversielt, at de er på høyden.

Strøken samling du har opparbeidet, Timekeeper!
Støtter dressur-fokuset ditt, samt materialvalget. JLC har usedvanlig mye pent - også i rosegold.

Er selv på rosegold-kjøret for tiden, men sliter med å finne "den rette".....
 
Er selv på rosegold-kjøret for tiden, men sliter med å finne "den rette".....

Interessant utvikling :D

Andre varianter av gull er foreløpig utelukket.
Eller som en urmaker sa; - "Gullur (les: gult) kan du skaffe deg når du blir pensjonist!".
Det blir med andre ord lenge til. Det finnes usedvanlig mange vakre ur i både YG og RG i markedet, men jeg er ikke helt "der". Enda. Det blir litt for mye "bling". For meg.
Dersom det valget gjøres en dag, blir det RG.

Blir spennende å følge med dine neste innkjøp :)
 
Sånn ser det ut nå. Litt "blandet drops" for meg og fruen. Skulle gjerne hatt mange flere gobiter i boksen, men et sted må man jo begynne... Jakten fremover blir ihvertfall morsom:D Gleder meg!!

f3Zrvl.jpg
 
Siden jeg skal selge et familiemedlem i dag tenkte jeg å ta et gruppebilde først. Selvsagt streika kameraet mitt akkurat i dag, så det ble et crappy iPhone-bilde. Men samlingens tilstand er slik akkurat nu:

c9054d73.jpg


Vostok Amphibian (moddet), Omega cal 283, Seiko OM, Doxa 1200t Sharkhunter, Rolex Explorer II, Rolex GMT Master, Tudor Heritage Black Bay.
 
Respektabel samling Allinoe! Er sugen på pepsi selv for tiden. Grattis med den! Men den dere Doxaen synes jeg du burde bytte ut med en skikkelig vintage (ahem) ;)
 
Respektabel samling Allinoe! Er sugen på pepsi selv for tiden. Grattis med den! Men den dere Doxaen synes jeg du burde bytte ut med en skikkelig vintage (ahem) ;)

Hahaha, kanskje om det hadde vært en sharkie! Men den remmen du har på den er grisetøff, da!
 
Her begynner det å bli altfor homogent.
Med tanke på at 2015 bringer en 114060 så må nok neste ventepølse (hvis det blir en) bli litt mere av en farvelklatt. eBay vil dog annerledes. Eneste i min eie men ikke i boksen er Alpha på vei hjem fra skruing, sølv - så ikke mye farve å få der ;)

Savner jeg OM? Både ja og nei,
Nei fordi Sporken er alt den er og mer universalt classy/diskret i sort, men ja jeg savner den litt også FORDI den er orange :)