Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg kom over en fake GMT Master II for en tid tilbake. Prøvde på og alt.. Jeg tror maks en håndfull mennesker her inne kunne avslørt den som fake. Det er vanvittig skummelt! Etter det har jeg så godt som utelukket finn.no. AD og folk her inne er de eneste som får lov å selge meg noe.

Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

Enig.

En av de virkelig skumleste nettsidene jeg har sett er denne: http://www.jewelryandwatch.com/index1.html Her selges ombyggingskit som kan forvandle en ordinær 5513 til en militærutgave, komplett med ferdig patinerte og svært godt lagde skiver, og ferdige klokker som er blandinger av originaldeler og veldig forseggjorte kopideler. Flere av disse klokkene vil kunne lure hvemsomhelst.

WUS sin bizzare holdning minner i beste fall mest om en struts som stikker hodet i sanden. Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

Les; jeg skjønner ikke hvorfor en slik tråd skal lukkes overhodet.

+1.
Dette må da være svært nyttig info for enhver som vil ha fullt overblikk over risikoen det er å handle der ute på internettet.

WUS sin bizzare holdning minner i beste fall mest om en struts som stikker hodet i sanden. Det er på alle måter mye bedre å dele informasjon og sørge for at alle vet hva som finnes der ute.

Les; jeg skjønner ikke hvorfor en slik tråd skal lukkes overhodet.

Helt riktig, mange av de seriøse klokkeforumene slår ned på all informasjon som har med fake å gjøre. Det igjen fører til at folk har ikke peiling på kvaliteten på kopier, forumene gjør i dette tilfellet kopi bransjen en tjeneste og vanlige klokke interesserte fortsetter å bli lurt av svindlere, idiotisk.

Kudos til tidssonen for å holde denne tråden åpen, fortsett sånn :)

Helt riktig, mange av de seriøse klokkeforumene slår ned på all informasjon som har med fake å gjøre. Det igjen fører til at folk har ikke peiling på kvaliteten på kopier, forumene gjør i dette tilfellet kopi bransjen en tjeneste og vanlige klokke interesserte fortsetter å bli lurt av svindlere, idiotisk.

Kudos til tidssonen for å holde denne tråden åpen, fortsett sånn :)

Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.
Men som sagt, hvis det ikke bryter mot TSs regler, bøyer jeg meg for dette.

Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.

Det tror jeg også på kort sikt, men på lang sikt vil dette gjøre kopiene mindre spennende og det minsker sjangsene for at uskyldige samlere blir lurt så alt i alt en positiv effekt.

Hvis "alle" vet hvordan de skal avsløre en kopi vil jo ingen til slutt kjøpe dem.

Det tror jeg også på kort sikt, men på lang sikt vil dette gjøre kopiene mindre spennende og det minsker sjangsene for at uskyldige samlere blir lurt så alt i alt en positiv effekt.

Hvis "alle" vet hvordan de skal avsløre en kopi vil jo ingen til slutt kjøpe dem.

Dessverre, der tror jeg du er for optimistisk. Det vil alltid finnes et marked for disse ulovlige produktene. Både for dem somvil ha en fake og dessverre også fordi det er nok av folk som går i fella fordi de vil spare noen kroner. De glemmer det gamle ordtaket: Hvis noe synes for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.
Jeg synes man skal oppmuntre nye klokkekjøpere, ikke til å sette seg inn i forskjellen mellom ekte og fake, men til å kjøpe sin nye klokke hos sin lokale AD. Da blir man i alle fall ikke lurt.

Nei det var kanskje ikke så billig :) Har bare sett at jeg skulle ha meg en Breitling av den typen der jeg :)

Syns den er utrolig flott..

Hvis man skal ta inn en helt ny klokke fra utlandet,er det moms & toll ? Eller er det tolfritt?

Gikk inn på det fake-forumet som ble referert til tidligere her, skremmende å se at de har egne urmakere som bygger klokker for dem, med masse deler fra ekte klokker, dials/hands, krone, bezel osv.

Gikk inn på det fake-forumet som ble referert til tidligere her, skremmende å se at de har egne urmakere som bygger klokker for dem, med masse deler fra ekte klokker, dials/hands, krone, bezel osv.

Ja det er tragisk! Vet de har en svenske som heter consept eller noe sånn som hadde omtrent uendelig tilgang til IWC deler, skulle trodd han var ansatt i bedriften! Ekstremt mange franken IWC ute og går, mye portu chrono!

Kanskje på sin plass å varsle importør og produsent når man kommer over slike?
Er sikkert ikke umulig for dem og spore slikt noe opp.

Unaturlig mye bestillinger fra ett serienummer etc..

Status
Stengt for ytterligere svar.