Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.

Det tror jeg også på kort sikt, men på lang sikt vil dette gjøre kopiene mindre spennende og det minsker sjangsene for at uskyldige samlere blir lurt så alt i alt en positiv effekt.

Hvis "alle" vet hvordan de skal avsløre en kopi vil jo ingen til slutt kjøpe dem.
 
Det tror jeg også på kort sikt, men på lang sikt vil dette gjøre kopiene mindre spennende og det minsker sjangsene for at uskyldige samlere blir lurt så alt i alt en positiv effekt.

Hvis "alle" vet hvordan de skal avsløre en kopi vil jo ingen til slutt kjøpe dem.

Dessverre, der tror jeg du er for optimistisk. Det vil alltid finnes et marked for disse ulovlige produktene. Både for dem somvil ha en fake og dessverre også fordi det er nok av folk som går i fella fordi de vil spare noen kroner. De glemmer det gamle ordtaket: Hvis noe synes for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det.
Jeg synes man skal oppmuntre nye klokkekjøpere, ikke til å sette seg inn i forskjellen mellom ekte og fake, men til å kjøpe sin nye klokke hos sin lokale AD. Da blir man i alle fall ikke lurt.
 
Nei det var kanskje ikke så billig :) Har bare sett at jeg skulle ha meg en Breitling av den typen der jeg :)

Syns den er utrolig flott..

Hvis man skal ta inn en helt ny klokke fra utlandet,er det moms & toll ? Eller er det tolfritt?
 
Gikk inn på det fake-forumet som ble referert til tidligere her, skremmende å se at de har egne urmakere som bygger klokker for dem, med masse deler fra ekte klokker, dials/hands, krone, bezel osv.
 
Gikk inn på det fake-forumet som ble referert til tidligere her, skremmende å se at de har egne urmakere som bygger klokker for dem, med masse deler fra ekte klokker, dials/hands, krone, bezel osv.

Ja det er tragisk! Vet de har en svenske som heter consept eller noe sånn som hadde omtrent uendelig tilgang til IWC deler, skulle trodd han var ansatt i bedriften! Ekstremt mange franken IWC ute og går, mye portu chrono!
 
Kanskje på sin plass å varsle importør og produsent når man kommer over slike?
Er sikkert ikke umulig for dem og spore slikt noe opp.

Unaturlig mye bestillinger fra ett serienummer etc..
 
Kanskje på sin plass å varsle importør og produsent når man kommer over slike?
Er sikkert ikke umulig for dem og spore slikt noe opp.

Unaturlig mye bestillinger fra ett serienummer etc..

Ja helt enig! Nå er det en stund siden jeg var å lusket rundt på disse forumene, så vet ikke om han holde på enda. Men han var veldig aktiv for noen år siden, da jeg brukte mye tid på å ikke gå på en smell så jeg satt meg inn i ALT om fakes :p
 
Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.
Men som sagt, hvis det ikke bryter mot TSs regler, bøyer jeg meg for dette.

+1 syns denne debaten kansje burde gått i SP :D

Uansett så er det slik at det vil altid finnes falske klokker og falske folk..

Jeg er selv utrolig skeptisk til og handle med folk fra finn.no, det er mye rart der ute. blir litt feil og generalisere alle på finn.no. Men man skal være på ballen som fa.. :D :D
 
+1 syns denne debaten kansje burde gått i SP :D

Uansett så er det slik at det vil altid finnes falske klokker og falske folk..

Jeg er selv utrolig skeptisk til og handle med folk fra finn.no, det er mye rart der ute. blir litt feil og generalisere alle på finn.no. Men man skal være på ballen som fa.. :D :D

Hvorfor synest du denne debaten burde gått i SP?
 
Jeg ser poenget ditt. Jeg er bare redd for at nye besøkende på denne siden skal bli ledet i feil retning. Det er fristende å få en klokke som ser ut som den koster 100 000 for 3-400 kroner. Jeg er derfor litt skeptisk til å legge ut disse webadressene.
Men som sagt, hvis det ikke bryter mot TSs regler, bøyer jeg meg for dette.

tror ikke du skal tenke så mye på det, mange av de aktive inne på fake forums ender opp med langt mer imponerende samlinger av ekte klokker innen kort tid en som eks de fleste her inne som går ifra en billig seiko til en "high end" klokke.

At fake markedet ødlegger for ekte er kun pga de som prøver selge fake som ekte, og de fleste foum som omhandler fakes redder flere ifra kjøpe slikt en hva de ekte forumene gjør, det de på fake forumene har er en større fokus på ekstremt små detaljer..Ikke minst de er ofte langt mer kunnskapsrike en folk her,på timzone og lignende..

Moral,etikk av selve handelen , det er ikke opp til meg å avgjøre, syselsetter nok ikke barn og støtter nok ikke terrorister hvertfall..
 
Skremmende at man får en seamaster 2254 med eta 2824 verk til $258... Jeg styrer ihvertfall unna Ebay og til dels finn.no fra nå av..

Edit: Ser at tidlige nevnte side selger jo jaggu meg komplett bokssett med papirer og alt... Kjenner jeg blir kvalm
 
Skremmende at man får en seamaster 2254 med eta 2824 verk til $258... Jeg styrer ihvertfall unna Ebay og til dels finn.no fra nå av..

Edit: Ser at tidlige nevnte side selger jo jaggu meg komplett bokssett med papirer og alt... Kjenner jeg blir kvalm

Er helt jævelig! Ille at de skal utgi seg for å være noe de ikke er, og med boks og papirer er jo svindelen komplett! Skulle fått seg en lærepenge de aldri glemmer disse folkene,som lager og selger slike klokker (og andre ting selvfølgelig).
 
Er helt jævelig! Ille at de skal utgi seg for å være noe de ikke er, og med boks og papirer er jo svindelen komplett! Skulle fått seg en lærepenge de aldri glemmer disse folkene,som lager og selger slike klokker (og andre ting selvfølgelig).

ja uff det er fælt :p
nå må du slappe av,hehe..

er enig at det kan være irriterende at det finnes ekstremt gode fakes fordi da vil ofte andre betvile deg og din klokke, men utenom det er det virkelig så ille ?
 
ja uff det er fælt :p
nå må du slappe av,hehe..

er enig at det kan være irriterende at det finnes ekstremt gode fakes fordi da vil ofte andre betvile deg og din klokke, men utenom det er det virkelig så ille ?

Det er ikke ofte jeg faller tilbake til denne argumentasjonen, men jeg orker ikke:

Du er en idiot.
 
Det er ikke ofte jeg faller tilbake til denne argumentasjonen, men jeg orker ikke:

Du er en idiot.

Så, så, ingen grunn til å bli usaklig. Replicas/kopier/fakes er ille, ingen tvil om det. Det er ulovlig, umoralsk og kan faktisk være med på å bygge opp under alvorlig kriminalitet. I vår, lokale, lille verden av klokkesamlerier er imidlertid det verste med dem usikkerheten de skaper i kjøp- og salgsituasjoner, og den forurensingen de skaper i markedet.

Dette forumet har ikke noe generelt forbud mot diskusjon av fakes (annet enn regelen som forbyr alt som oppfordrer til lovbrudd), men den generelle kjøreregelen slik jeg har oppfattet det er at konstruktive diskusjoner som i hovedsak hjelper medlemmer å identifisere og unngå kopier, er tillatt. Tråder som er pro-replicas bør i all hovedsak unngås.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.