Fake Breitling..skummelt!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hehehe, ler like mye hver gang jeg leser denne debatten. Kan man ikke bare være enige om at vi er forskjellige. Noen støtter piratkopiering mens vi andre ikke gjør det. Dette er et tema som svaret burde være klinkende klart spør du meg når man er inne på et klokkeforum. Piratkopier er ikke kult. Homager er noe helt annet, det er det rette alternativet hvis man vil sjekke om man liker den type klokker før man vil ha the real deal. Syns nå jeg ihvertfall. :D

Ja, hele diskusjonen blir jo på veldig feil plattform og det er der trollaspektet virkelig kommer inn synes jeg. Om jeg vil lage drama kan jeg også gå inn på forum for pennentusiaster og starte diskusjon på om hvor ille det egentlig er med fake Montblanc penner. Eventuelt gå inn på et Mercedes-forum og si at BMW er jævlig mye bedre. Diskusjonen i seg selv er på så utrolig feil plass.

Diskusjonen er helt meningsløs all den tid det er både idioti og forbudt å lefle med shiten.

Det finnes ikke gyldige argumenter for å bruke en falsk klokke, sier man noe annet er man godt sauset inn i sin egen livsløgn.

Enkelt og greit.

Hobby, lidenskap, investering.

Folk spiller golf i Florida, bygger anlegg i bilen, whatever for sine overskuddspenger. Jeg legger det i klokker. Er du ikke interessert Flaago, hold deg bare unna! Det er ingen som erter deg fordi du ikke har en klokke til 50k. Ingen av mine klokker ser ut som å koste mer en 5k og det er sjelden noen bemerker det.. Men når noen gjør det, som er interessert, prater vi lett en god stund.. Å kjøpe noe for 700kr for å se om man kanskje liker det og deretter betale 100k fordi man faktisk likte den?? Og ikke engang se forskjell?? Hehe, de samme folka kjøper nok ikke fake og ekte.. Fake watches are for fake people! ( og de som ikke er interessert og rett og slett ikke skjønner de negative med å ha en)

HVA! Her har jeg fokuset litt andre steder enn sonen i et par små dager, og så går jeg glipp av hele denne morroa?
ja ja, ingen tro på at den dør ut med det første Jacek, så her er popcornet på vei:D (selv om jeg aner at det ebber ut noe nå, men lukter noe bensin på vei her ...)

Hobby, lidenskap, investering.

Folk spiller golf i Florida, bygger anlegg i bilen, whatever for sine overskuddspenger. Jeg legger det i klokker. Er du ikke interessert Flaago, hold deg bare unna! Det er ingen som erter deg fordi du ikke har en klokke til 50k. Ingen av mine klokker ser ut som å koste mer en 5k og det er sjelden noen bemerker det.. Men når noen gjør det, som er interessert, prater vi lett en god stund.. Å kjøpe noe for 700kr for å se om man kanskje liker det og deretter betale 100k fordi man faktisk likte den?? Og ikke engang se forskjell?? Hehe, de samme folka kjøper nok ikke fake og ekte.. Fake watches are for fake people! ( og de som ikke er interessert og rett og slett ikke skjønner de negative med å ha en)

Jeg er ikke enig. Man trenger ikke være en fake person fordi man ikke har råd til en dyr klokke men liker utseendet på den. Man er ikke fake fordi man er fattig. At en ekte er bedre, ja ingen tvil, og har man råd så er det det ultimate.
Å si at man er fake fordi man er fattig sier mere om den som kommer med utsagnet....

Jeg mener at kjærlighet til kunstverket er det viktisgste. Om man begynner med en fake fordi man ikke har råd, også kjøper en ekte når man har råd, synes jeg er helt akseptabelt.

Og uekte kan ofte være penere en originalen... se her:
dsc03912lb.jpg

dsc03919sv.jpg

Hvis man liker utseende, men ikke har råd, så kjøper man noe som kalles homage, som hvertfall er ærlig på hva du får for pengene...

Å si at en fake IWC er penere enn ekte avslører bare en ting; du er ikke en lege med godt syn og øye for detaljer.

Redigert:
hvis man liker utseende, men ikke har råd, så kjøper man noe som kalles homage, men som hvertfall er ærlig på hva du får for pengene...

å si at en fake iwc er penere enn ekte avslører bare en ting; du er hvertfall ikke en lege med godt syn og øye for detaljer.

haha

Nei, nå synes jeg dette blir for dumt! Helt kult at folk mener forskjellig, og kan diskutere sine synspunkter. Men dette forumet er ikke en arena for glorifisering av fake klokker. Dette er et forum for EKTE klokker og EKTE entusiaster!
Det siste innlegget hører ikke hjemme her. Synes alltid det er gøy å se litt trolling, men å legge ut slike bilder, og fortelle om hvor fantastiske kopiene er, hører ikke hjemme her.

Stikk og skryt av søppelet ditt på et annet forum!

Redigert:
Status
Stengt for ytterligere svar.