F.P.Journe-tråden

Basicly samme overprising som PP/Rolex da. Synd det er slik her og :( Så en av disse på Derbyet i regi av Bjerke som var helt fantastisk.
 
Basicly samme overprising som PP/Rolex da. Synd det er slik her og :( Så en av disse på Derbyet i regi av Bjerke som var helt fantastisk.

Den er helt fantastisk. Du skal få leke med min neste gang vi møtes på en eller annen gtg.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg avventer svar på leveringstid. Jeg tror ikke det finnes noen offisiell liste.
 
Chrono e väl det eneste man har att gå
På i from av markedsverdi.
tenker chrono minus 10-20%.

En fantastisk klokke helt enkelt
 
Bleu er nydelig men ikke verdt mer enn en ny Souverain platina rett fra AD. Den koster tilsynelatende vesentlig mindre enn en brukt Bleu. Helt merkelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Havvo og sjuli_123
Bleu er nydelig men ikke verdt mer enn en ny Souverain platina rett fra AD. Den koster tilsynelatende vesentlig mindre enn en brukt Bleu. Helt merkelig.

Tilbud/etterspørsel.
Egentlig ikke så rart.
 
Det blir for banalt. Årsaken til at det er sånn, er det interessante. Sosiale medier ensretter folks smak og skaper et kunstig og tilfeldig jag etter enkeltmodeller kun fordi noen få aktører med definisjonsmakt sier at «dette er det kuleste å eie». Det er komisk at noen vil betale 50% mer for en brukt Bleu enn en brukt Souverain. Alt er snudd helt på hodet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ivar
Urskiven til Bleu er unik, og har visstnok en høy feilrate under produksjon. Ergo har antallet ur ut av fabrikken vært begrenset. I tillegg er tantal et vanskelig metall å maskinere. Så jeg vet ikke om det er så logisk at Souverain med sin platinakasse i utgangspunktet skal være dyrere enn Bleu. Noe av det som startet populariteten var vel da denne følelsen av at Bleu var mye for pengene i forhold til tilsvarende ukompliserte modeller fra Journe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
1A46193C-C78B-4523-888D-0B48F3E380EA.jpeg