Førstegangsklokke til jente 18 år?

Hei!

Velkommen til tidssonen!

Det virker som at en liten herreklokke er det som er tingen for deg i forhold til at de fleste dameklokker har høy blingfaktor, hvilken størrelse ser du for deg at håndleddet ditt kan bære? Ønsker du en liten eller stor klokke? Tar det som en selvfølge at du tenker automatisk urverk? ;) Tror nok Rambutan kan hjelpe deg mye her, ettersom hun nok har klokkesmak i litt samme gate som deg.
 
longines-hydroconquest-L3.641.4.56.6_MED.jpg
longines-hydroconquest-L3.642.4.96.6_MED.jpg

39mm, har en fin pris på like over 6K med automatisk urverk.
 
Redigert:
Heisann:)

Jeg har veldig små håndledd og er ikke akkurat interessert i bling hehehe. :p Min komfortsone angående størrelser er fra 36-41mm Ikke for stort og ikke for lite. Legger ut noen bilder av mine favoritter, også kan du gi meg en liten pekepinn på hva som faller i smak. :)

Først ut er Sinn:
Her er en link som du kan lese om merket.
De har mange forskjellige modeller
Selv eier jeg denne og den er 37mm
DSC_1523.jpg

Her er den på hvit rem
DSC_1415.jpg


Når det gjelder Sinn så synes jeg det er utrolig mye klokke for pengene og må si at det helt sikkert ikke blir den siste.
Min Sinn klokke er et dykkerur men det finnes to andre modeller jeg liker veldig godt som også er rimeligere mtp prisen. Komme helt sikkert til å skaffe meg en av disse.
Sinn656L.jpg

556_010_s-big2_1_400.jpg

Også kan man se inn på urverket på baksiden:eek:
Sinn_556back.jpg

Ellers så har seiko mange flotte modeller
SNZG13J1_MED.jpg

Dette er en klassiker som er populær her inne Seiko skx 007
SKX007J-Oys_MED.jpg

Det er mulig å få den i litt mindre størrelse og den går under modellnavn skx013


Mulig dette ble litt rotete her har litt dårlig tid men bare spør og kom med feedback, det setter jeg pris på så skal jeg prøve å hjelpe deg det jeg kan. Sikkert mange andre her som kommer med bra innspill! ;)
 
Du kan komme hjem til meg å prøve min Helson Bronzo på 45mm, og hvis den mot all formodning ikke skulle passe får vi ta en klokke prat over et par flasker vin;)

Moralsk aldersgrense: ((min alder/2)+ 7år) og i mitt tilfelle blir det 17 år. Du er altså "godt" innenfor:D


Når det kommer til reelle tips har jeg dessverre lite å bidra med:(
Jeg er vant til å date jenter med klokker fra Michael kors og Apple(iPhone), og lyste opp den ene gangen jeg fant ut at hun ene hadde en Mikke mus klokke.


Håper ikke jeg skremte bort TS sitt tredje kvinnelige medlem nå:(
 
Redigert av en moderator:
Hva med en Hamilton?
En Hamilton Viewmatic 37mm?
7da2f8b0-0c32-4dc9-8647-a2f25a949cd0.jpg



Hamilton Watch · Viewmatic 37mm
Personlig synes jeg den er kjempefin, og vurderte å kjøpe den til ei venninne en gang i tiden. Burde være mulig å få tak i under 4000 kroner. Vet ikke hvor i Norge man kunne finne et eksempel å kikke på, da.
 
Redigert:
10K er et vanskelig prisleie på nye klokker, det er hverken fugl eller fisk. Men man får veldig mye klokke for halve summen og mindre også.
Du sier ingenting om hvor aktiv du er med tanke på sport og fritid, men om du ser på deg som et utendørsmenneske, bør du gå for en klokke med i alle fall 5 atm, helst 10 atm vanntetthet.
Nå er det sånn at de fleste her vil anbefale mekaniske klokker, sånn er vi bare. Men om du er ok med en batteriklokke kan du få tak i nye klokker under 10000 av kjente merker som Tag Heuer, som f.eks denne på 39mm:

Tag-Heuer-Aquaracer-4.jpg


Om du ikke ser for deg at du skal sitte og bytte reimer vil jeg anbefale at du har en lenke i stål, det går til alle fargekombinasjoner på klær og annet tilbehør.Lys skive matcher også lettere alle årstider enn sort eller farget skive, særlig til damer. Hamilton er veldig mye klokke for pengene. Jeg synes Viewmatic har for rotete skive til å være eneste klokke. Denne Jazzmaster Auto på 34mm er renere og går lett til de fleste antrekk:

h32315151_1.jpg

Koster ca 4000,-nok, http://www.hamiltonwatch.com/en/ladies/american-classic/jazzmaster/auto-34mm/H32315151

Husk at størrelse er mer enn bare et mål. En dykkerbezel gjør at klokken ser mindre ut, mens om skiven går helt til kanten ser klokken større ut. Her er et bilde som illustrerer:

301.jpg


Klokken til venstre og klokken i midten har lik diameter 40mm, selv om den til venstre ser mye større ut. Klokken til høyre er 36mm og således like stor som skiven på den i midten, men den ser nesten like stor ut.

Lykke til med jakten!:)
 
Redigert:
Du får mye fint innenfor ditt budsjett. Jeg synes du skal gå for den som Rambutan viser bilde av; Sinn 655. Den er enkel, klassisk, ikke for stor og tåler en skikkelig støyt. Ikke er det mange av dem heller rundt omkring. Du kan forandre uttrykk lett ved å sette på andre remmer osv.
 
Hamilton Seaview 37mm:
hamilton-watches-h37415331-auto-black-thumb-450x555-7670.jpg

166_hamilton_h37425111.jpg


Oris Aquis, 36mm
oris-733-7652-4154-MB_LRG.jpg

oris-733-7652-4156-RS_LRG.jpg


Seiko SKX023, 37mm
SKX023K2_MED.jpg

DSCF0007Small-1.jpg

03SeikoSandNatoSmall.jpg


Synes Speedy er et veldig godt forslag, men mulig den blir i dyreste laget?
 
Du kan komme hjem til meg å prøve min Helson Bronzo på 45mm, og hvis den mot all formodning ikke skulle passe får vi ta en klokke prat over et par flasker vin;)

Moralsk aldersgrense: ((min alder/2)+ 7år) og i mitt tilfelle blir det 17 år. Du er altså "godt" innenfor:D


Når det kommer til reelle tips har jeg dessverre lite å bidra med:(
Jeg er vant til å date jenter med klokker fra Michael kors og Apple(iPhone), og lyste opp den ene gangen jeg fant ut at hun ene hadde en Mikke mus klokke.


Håper ikke jeg skremte bort TS sitt tredje kvinnelige medlem nå:(
Din ville hund!!!!!

Synes Orisen som Ulven viser til også er flott. Speedy er flott ja men kjekt å kjøpe nytt når en først skal ha sin første og MÅ man ha chrono egentlig?
 
DSCF5346.jpg


Når jeg tenker meg om, jeg ville brutt sperren for å kjøpe brukt og kjøpt en Omega Speedy Reduced. Du får et pent eksemplar for rundt 10K. Det er en klokke man virkelig kan bli glad i :)

Vet ikke hvor bevandret du er på eBay, men her er hvertfall noen auksjoner fra selgere jeg går 100% god for:

Omega Speedmaster Automatic 3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Mark40 Cosmos Triple Date Calendar - 3520.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay
Omega Speedmaster Automatic #3510.50 | eBay

Disse med blå skive er jo også pene :)

Omega Speedmaster Automatic "Date Japan"-3513.80 | eBay
Omega Speedmaster Triple Date Calendar - #3523.80 - No Reserve! | eBay


Speedmaster reduced er uten tvil en fantastisk flott klokke (har en selv), men som eneste klokke blir den litt for skjør IMO. Det er ikke den klokka jeg tar med meg på litt røffere aktiviteter, ikke noen badeklokke heller.:)
 
Jeg vil helt klart anbefale Tag Heuer Aquaracer. Sporty, klassisk og tidløst. Du får de i forskjellige størrelser og farger på skiven. Gå innom nærmeste forhandler og prøv de på hånden. De begynner på rundt 10 k.

Lykke til med valget!

Mvh thollefs1
 
Vet at Stowa antea er veldig populært bland jenter også.
Her har du noen å se på

1274898384-12176.jpg


Men er du ute etter en klokke som tåler bading osv. tåler ikke disse det så godt.
En annen ting som kan være lurt å tenke på er om det er viktig med dato. :)