Førstegangsklokke til jente 18 år?

Speedmaster reduced er uten tvil en fantastisk flott klokke (har en selv), men som eneste klokke blir den litt for skjør IMO. Det er ikke den klokka jeg tar med meg på litt røffere aktiviteter, ikke noen badeklokke heller.:)

Man trenger da ikke å ha på klokken for en hver pris på røffere aktiviteter? :) Farfaren min og de fleste i hans generasjon hadde skjøre klokker, og mange av dem tikker og går og ser fine ut i dag også, men han tok den nok av når han skiftet hjul på bilen og hoppet i bassenget. Har hans gamle Certina og den bærer preg av godt bruk, men absolutt på en sjarmerende måte. Eneste skaden på den er at kronen ble sliten etter 40 års bruk. En bezel med noen hakk o.l. skifter man lett ut på en service 5-10 år nede i gata ;)
 
Hehehe, joda ser den men det er veldig trist og nakent å se ned på det stusselige håndleddet uten....:p Er vel ikke uten grunn at 97% her inne eier røffe klokker, ja som er laget av ubåtstål og tåler kulde, varme og dykk til over 300m osv...
Ser de tendensene på andre forum også der føler jeg meg ikke alene som jente, vi er søren meg likedan på det området vi også (med noen unntak). ;)
 
Seiko Coctail time?

s_sarb065a.jpg
 
Fader at jeg aldri treffer jenter som liker klokker, må jo være så hyggelig å legge en Rolex datejust eller no til sin kjære under juletreet.. :p
 
Orient Star 55 års jubileumsutgaven (orient star dynamic WZ0021EH) er ei nydelig lita klokke på 34mm. Den tåler nok ikke alt for tøff behandling, men den er nydelig. Tenker litt GO senator 60s. Ligger noen på ebay men de er litt stivt priset, bør nok ligge litt under 1000US$ før det er noen god pris.

3fronths8.jpg

4backls3.jpg

6sidewv5.jpg
 
Hva med en Constellation i 35mm?
Du bør kunne få en ny med quarts urverk eller en brukt mekanisk en innenfor budsjettet ditt...

17_0_omega_constellation_de1503_30_00_c.JPG
 
Kjøpte denne til hun jeg deler postkasse med:

3418003988_37b724cb34.jpg


Aqua Terra med grå skive. Btw, det er den klokken som Bérénice Marlohe bruker i Skyfall (noe jeg fant ut etter at klokken var kjøpt :) )
 
Synes Aqua Terra er et veldig bra forslag, ville dog anbefalt deg å se på "herre" utgavene. Klokken Chronodiver viser til er absolutt en flott klokke, men den er kun 30mm, noe jeg personlig synes blir i minste laget i dag. Det at kronen virket så stor, var det som fikk meg til å undres. Her ser du samme klokke i 38,5mm. Den ser bedre ut IMHO;)
23110392102001-20.png


EDIT: Og kjøp for all del en klokke og ikke en veske. Tenk på at klokken kan gi deg glede hver dag, livet ut;)
 
Redigert:
Enig Aqua Terra er lekker men da i 38,5 mm, er veldig glad i Omega generellt.:)
Ellers så er jo Omega planet ocean flotte klokker 37,5 mm
23233382001001-20.png

Omega seamaster 36,26 mm
923767d1357261546-lost-my-omega-virginity-p1070245_zps7317f22d.jpg

Den e mulig å få i blå også.


Selv har jeg en chrono versjon av planet ocean og den er jeg utrolig fornøyd dem. :)

IMG_2815_zpsff686c48.jpg



Nå skal det sies at Omega er ikke av rimeligste sort, og det finnes mye annet flott i en lavere prisklasse. :)