Første diver - Orient Kamasu?

Takk for gode svar, og oppklarende diskusjon rundt Water Resistance! Den fra Le Jour var veldig fin! Også sett på Certina DS Action Diver Powermatic 80, den er også veldig fin, men den ligger jo selvfølgelig litt over budsjettet. Men frister også litt å tøye budsjettet en smule ;)

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Problemet med trykk er vel at det ikke er konstant når man beveger seg.
Er man på 5 Atm "dybde"(eller hvilken som helst dybde) og beveger klokka fort gjennom vannet øker presset/trykket
rundt klokka i motstands rettning og da har man ikke lenger kontroll på hva trykket er.
Jeg hadde ikke badet med mindre enn en 100 meters klokke med tanke på
hvordan man herjer i vannet.

Redigert:
Det første jeg tenkte var at du kan få noen av Helsons modeller til den prisen om du vil ha nytt. Om du ikke har noe imot brukt, så kan du tråle Finn eller salgsforumet her en stund, så finner du nok noe.
Ellers kan du få en Tissot Seastar til litt over 5,5 her: https://www.urmakertss.no/herreklokker/tissot/tissot-seastar-1000-powermatic-80-2
Uten at jeg har noen erfaringer med Seastar spesifikt, synes jeg Tissot lager jevnt over solide ur.

Sett litt på Helson også, fine klokker, men usikker på Microbrands, lest litt blandet om dem og sett endel blandet anseelse for microbrands her inne, men uten tvil klokker som vurderes.

Sett litt på Helson også, fine klokker, men usikker på Microbrands, lest litt blandet om dem og sett endel blandet anseelse for microbrands her inne, men uten tvil klokker som vurderes.

Man finner micro- som er 100% bygget i Asia med asiatiske deler (bortsett fra urverket som er japansk eller sveitsisk) og man finner micro- som er 100% bygget med tyske/sveitsiske deler og sveitsisk urverk.
Prisene skifter men Dievas og Kazimon er de strengeste tyske micro- jeg kjenner om og har erfaring med.
Den type streng kvalitetskontroll er vanskelig å finne for prisen.
Kazimon bruker bare tyske eller sveitsiske deler, det vet jeg: krystall, visere, tallskive, pakningene...
Kassene er 100% in-house.

Timefactors (Precista, Dreadnought etc) lager mye godt også.

• Liker
Reaksjoner: Bond