Første automatiske klokke.

20171102_180334.jpg

Har egentlig latt 007'en fått komme inn på den bedre siden av meg, så jeg går nok for den i første omgang og modifisere den senere (J-versjonen). Men da jeg ikke er noe fan av den lenken som kommer med som jeg også har hørt er dårlig, fant jeg en på creationwatches. Da får jeg en nato-rem på kjøpet som jeg synes passer godt til, så får jeg kjøpe Super Oyster Bracelet senere. Men jeg lurte på om man har gode tilbakemeldinger fra creationwatches - om det er verdt og anskaffe den gjennom de?

Forøvrig bilde:
q18Dprk.png

Så får jeg se om jeg skaffer meg en gammel og fin Omega fra chrono24 eller lignende.

Høres litt ut som meg. Jeg gikk for en Hamilton Field Khaki med ETA 2824-2. Er storfornøyd med den. Veldig solid og flott klokke til en fornuftig pris. Selges vel ikke mye i Norge men kan bestilles fra urverket. Jeg kjøpte min hos autorisert forhandler i Estland.

Jeg tok foresten feil. Det er ikke ETA 2824-2 i Hamiltonklokker lengre men et nytt ETA-urverk, et sterkt modifisert 2824, som visstnok er likt det i Tissot Powermatic 80. Hamilton kaller det caliber H-10. De har blant annet senket beat raten til 21600bph og økt power reserve til 80 timer. Kommer nok i flere klokker etterhvert.

Siden dette er min første mekaniske klokke kunne jeg ikke se forskjell. Men min har definitivt H-10.