Få klokker for de med små håndledd

Det ligger forresten en på finn til 15 nå.
Det må sies å være masse finish for pengene

Lars Birger
 
Veldig fin sak.

Jeg mener ikke å være snobb, men det som gir meg mest glede som klokkeeier er at urverket er mekanisk. Det er viktig for meg at klokka fremdeles produseres; at den ikke er limited edition e.l. Skulle den ved et uhell bli borte eller ødelagt så vil det da være lettere å skaffe seg en ny. Liker dessuten best å kjøpe nye ting – er ett eller annet godt med å vite at alle bruksmerker er mine.

Grand Seiko har en som heter SBGR253 (se vedlagt bilde). Jeg er redd at det er en limited edition-klokke, men jeg kan jo spare til den. Den vil isåfall erstatte min SARB033. :cool:
 

Vedlegg

  • main.png
    main.png
    854,7 KB · Visninger: 0
Jeg har også 16cm håndledd og er like irritert over mangelen på klokker med mindre diameter. Budsjettet mitt er riktig nok ikke på Rolex- eller GS-nivå, men jeg føler nesten at klokkene øker i diameter jo lavere prisen blir. Med visse unntak selvsagt, som Seiko 5-serien! 600,- fra utlandet for ny klokke + 4-500,- i deler, så har man et helt nytt ur.
snk809mod.jpg
Christopher Ward c60 600 i 38mm er perfekt for et lite håndledd og har en utrolig høy kvalitetsfølelse i tillegg.
Skjermbilde 2017-12-28 kl. 12.04.40.png
skx033 på 39/40mm
Skjermbilde 2017-12-28 kl. 12.04.06.png