Explorer ll vurderes

Ingen (yeah, right) her inne kjøper et armbåndsur for #invisterings-årsaker, så jo dårligere verdien holdes etter at armbåndsuret er tatt ut - jo mer cred får man. Øh.

Enig i det, det er klokkegleden som teller, men skader selvfølgelig ikke om verdien ikke synker som en stein. Har nettopp kjøpt meg en butikkny datejust 41, fluted, så noen skarpskodd investor kan jeg ikke skryte på meg å være:(:)
 
Enig i det, det er klokkegleden som teller, men skader selvfølgelig ikke om verdien synker som en stein. Har nettopp kjøpt men en butikk ny datejust 41, fluted, så noen skarpskodd investor kan jeg ikke skryte på meg å være:(:)
  • Her på forumet er det ikke alltid klokkegleden som gjelder
  • Ta Steinhart-tråden som et ferskt eksempel
  • Der er det opplest og vedtatt at de som finner klokkegelde i en Steinhart er på ville veier
  • Så, klokkeglede er ikke individuelt - men en konform enhet.
Dessverre.

Se følgende video om konformitet - og hvorfor man ikke skal ha andre meninger her på forumet enn tyngdepunktet av de mest aktive brukerne. ;) "Du skal ikke ha andre guder enn meg".

 
Har fått med meg at mange synes denne er stor.

Jeg har idag en certina DS Action Diver i titan, og denne synes jeg er veldig bra.
Klarer ikke å finne gode nok tekniske data for sammenligning, noen som Kjenner til dette.

Kan se ut som om exploreren ikke er større en certinan ihvertfall ?
 
Explorer II ref 216570
42 mm uten krone - 12 mm tykk, lengde 49 mm.

DS Action diver titan ref -C013.407.44.081.00
43,2 mm uten krone - 12 mm tykk, lengde 50 mm

Ikke store forskjeller på de modellene mtp størrelse. Certina-en er marginalt større.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Når ble den siste modellen av Explorer 2 utgitt?

Frekventerer den nyeste modell ofte på bruktmarkedet?(kanikke huske å ha sett så mange i den siste tiden ihvertfall)

:)
 
Jeg ville satt meg opp på liste på Sub hvis det er den du vil ha og kun velger den andre utfra tilgjengelighet. Velger du riktig AD så tror jeg ikke ventetiden er uoverkommelig. Tror nok du må vente på Explorer også. Reiser du noe kan det hende AD har den i utstilling også selv om det tømmes fort ute også. Prøv å være med på en gtg eller møt noen slik at du får prøvd begge modellene. Så får du sett hvilken som passer for deg.

Ellers vil jeg bare si GMT viser er aldri i veien eller feil spør du meg.
 
Jeg ville satt meg opp på liste på Sub hvis det er den du vil ha og kun velger den andre utfra tilgjengelighet. Velger du riktig AD så tror jeg ikke ventetiden er uoverkommelig. Tror nok du må vente på Explorer også. Reiser du noe kan det hende AD har den i utstilling også selv om det tømmes fort ute også. Prøv å være med på en gtg eller møt noen slik at du får prøvd begge modellene. Så får du sett hvilken som passer for deg.

Ellers vil jeg bare si GMT viser er aldri i veien eller feil spør du meg.


Det har du rett i, øverste på listen er nok submarinern, så blir nok å velge etter tilgjengelighet.

Jeg har hatt en runde med noen AD, og får vare beskjed om at listen er stengt, så får i praksis ikke satt meg opp....

Har du forslag til AD?

:)
 
Det har du rett i, øverste på listen er nok submarinern, så blir nok å velge etter tilgjengelighet.

Jeg har hatt en runde med noen AD, og får vare beskjed om at listen er stengt, så får i praksis ikke satt meg opp....

Har du forslag til AD?

:)
Ta deg en tur innom nærmeste AD og bygg opp en relasjon. Tenker forhandlerne blir nedrent av tlf og mail. Gå innom og prat med dem og fortell litt hva du tenker. Så får du nok kommet på ei liste etterhvert.

Presset er alltid størst i de større byene vil jeg tro. Bonusen med å besøke AD er å fikle på og få prøvet mange andre herligheter også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og allak
Til salgs nå ;)

IMG_8547.JPG
 
Har fått med meg at mange synes denne er stor.

Jeg har idag en certina DS Action Diver i titan, og denne synes jeg er veldig bra.
Klarer ikke å finne gode nok tekniske data for sammenligning, noen som Kjenner til dette.

Kan se ut som om exploreren ikke er større en certinan ihvertfall ?

Ta det fra en som har eid en 216570 polar (og angrer som en hund på at den ble solgt) og nå har en Action Diver i boksen, så er ikke størrelse noe å tenke på. Bærer du certinaen noenlunde Ok, er ikke Explorer noe problem :)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
@Oddemann, det stemmer . Explorern (216570) er stort sett med over alt til havs og fjells.

For meg som bruker gmt i jobben er dette sjølvsagt et must, eit pluss at den er såpass lettlest også, spesielt i dårlige lysforhold. (her er jo Submariner helt håpløs)

Den bærer mindre en Submariner maxi kasser , men som alle andre klokker så er det vel litt avhengig av form på håndledd.

Gmt funksjonen kan brukes som kompass om man stiller den på lokal tid, om det er en funksjon man ønsker då.

For min del så dekker denne klokka et behov eg såg etter i en tool watch . Så eg satte vel kriteriene først og fant fram til riktig klokke etterpå.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj og joakim25
Den glatte bezelen kler IMHO heller ikke hairlines spesielt godt, så jeg ville kanskje valgt noe annet til allround beater.

Om du ser på Kagge sin Explorer så ser du at den tåler slikt veldig bra , og det kler klokken med bruksmerker . Er jo litt av poenget . Polerte toolwatches derimot har eg større problemer med
o_O
 
Alt som er galt med klokkebransjen
Ta deg en tur innom nærmeste AD og bygg opp en relasjon. Tenker forhandlerne blir nedrent av tlf og mail. Gå innom og prat med dem og fortell litt hva du tenker. Så får du nok kommet på ei liste etterhvert.

Presset er alltid størst i de større byene vil jeg tro. Bonusen med å besøke AD er å fikle på og få prøvet mange andre herligheter også.