Explorer ll vurderes

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
578
Hei,

Er på utkikk etter hverdagsklokke som kan brukes fra alt til tømmerhogst til badestranda. I utgangspunktet ville jeg kjøpe en submariner, men fersk i gamet som jeg er skjønte jeg at fort at populæriteten på denne modellen ikke har noen grenser om dagen, men påfølgende lang ventetid.


Kanskje like greit, kan jo være vel så moro å ha en kul klokke, men som ikke «alle andre» har og som går litt under «radaren».


Jeg har derfor begynt å se på explorer ll, dette er en klokke som tidligere ikke har vært en favoritt, men du verden den vokser på meg jo mer jeg studerer den.


Søker derfor litt synspunkter fra omverdenen. I utgangspunktet liker jeg større klokker gitt at jeg kun er 17cm rund labbene, tror dere denne vil blir for stor ut ifra deres kunnskap?(ser mange mener denne er veldig stor, men er egentlig 42 mm veldig stort ?)

Polar eller svart?(heller litt mor polar akkurat nå)

Er dette en hverdags kloke som tåler den juling den vil bli tilldelt, altså en ekte beater i deres øyne?


Setter stor pris på innspill:)
 
Den er helt fantastisk IMO og 42mm er helt perfekt. Det er jo delte meninger om dette men jeg synes den nye 216570 er proposjonert perfekt. Men du må gå for Polar :) den eneste klokka jeg virkelig angrer på at jeg har solgt :confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
Explorer II er en utrolig flott klokke, Polaren er en av mine sommerfavoritter:

IMG_0796.JPG


Den virker imidlertid en del større enn eksempelvis Sub og GMT, og jeg synes dessverre den ble litt for stor for mine håndledd :(

Den glatte bezelen kler IMHO heller ikke hairlines spesielt godt, så jeg ville kanskje valgt noe annet til allround beater.

Ellers tror jeg nok at denne modellen heller ikke er spesielt lett å få tak i om dagen, det meste av Rolex sine rimeligere stålmodeller har laaaaaang leveringstid :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: allak
@allak med mindre du kun ønsker noe nytt - så ta titt på 16570.