Takk for balansert og nyttig svar.
Jeg er forøvrig også det du kaller surmaget og konservativ,
og regnes for å ha nådd pensjonsalder av mange, til tross for at jeg er under 40.
Gi meg en linse eller ett stykke Napoleonskake når som helst.
Jeg er forøvrig også det du kaller surmaget og konservativ,
og regnes for å ha nådd pensjonsalder av mange, til tross for at jeg er under 40.
Gi meg en linse eller ett stykke Napoleonskake når som helst.
Jeg synes Exploreren er bortimot det perfekte ur - strippet for unødvendigheter, behagelig å bære, lesbar, balansert diskret, pen nok til å fungere som selskapsur og tøff nok til det meste du vil finne på å utsette den for. Rolex har modeller som er mer ikoniske, penere, tøffere eller mer prangende, men ingen balanserer så godt som Exploreren. For meg er den essensen av Rolex. Skulle jeg engang bli full og gal og kvitte med meg alle klokkene bortsett fra en, ville jeg antakelig beholdt Exploreren. Heldigvis pleier jeg sovne før jeg når en slik grad av beruselse.
Personlig foretrekker jeg 36mm, både fordi jeg har små håndledd og fordi jeg er en surmaget småbykonservativ som mener det meste som er designet, innspilt eller tenkt etter 1980 er noe nymotens ræl. Klokken føles ikke liten i forhold til Rolex` 40mm sportur. 39mm passer kanskje bedre for mange, men du burde prøve den mindre varianten først. Det er mange tømmerhuggernevede Explorereiere her inne som både bærer og kler gigantiske klokker men likevel foretrekker den mindre modellen.