Ett år med PAM00510

Som jeg skrev i går kveld: Det er sjelden jeg bruker denne på jobb. Men i dag følte jeg for å gjøre et unntak:
Dagens knipset i parkeringsanlegget. En av naboene satt i bilen og hadde akkurat parkert, oppdaget det etterpå... Han lurte nok fælt på hva jeg holdt på med :oops:
IMG_1537.jpg

Takk for det! Liker veldig godt den brune reima til 774.
Enig, den er skikkelig røff! Vet ikke hva det er, fikk den med handelen av 190n. Kona bruker mest OEM asslotitslemtenssismmo-reima i str S (slank og kan ikke bruke vanlig størrelse). Den lille ser litt morsom ut når den ikke er på armen, men ser bra ut på:
6D074F23-4662-422E-9508-71DBEB0A98E6.jpeg

• Liker
Reaksjoner: eidehelg og fredskijj
Kom på at jeg hadde unnlatt å legge ved noen lume-bilder. "Lumin" er jo latin for lys, men jeg er usikker på den fulle og hele betydningen av "Luminor". Litt fri assosiasjon rundt "Lumi" og "nor" fører tankene mine over på nordlyset... :mrgreen:

The_northern_lights_n6tvh2_542d3d25-05ca-4f0f-aedb-543f7d287647.gif

Lume'n på Panerai har en herlig og kraftig grønnfarge, som ikke er lett å gjengi med et mobilkamera. Sammenlignet med f. eks. lume'n på Rolex, er min erfaring at Panerailume'n varer noe kortere - men er desto mer intens i begynnelsen. Kanskje noen her på asylet som kjenner betydningen av "Luminor-navnet"? Enlighten us, please ;)

IMG_1554.jpg

IMG_1551.jpg

Flott innlegg, og kjenner meg veldig igjen i prosessen med å finne rett Panerai. Ville i utgangspunktet egentlig ha sandwich dial, men har aldri savnet det for å være ærlig. Selv falt valget på det enkle designet til 560. Aldri angret et sekund ;)

B18AD30E-8F82-4D32-AFD3-9D1389BA7F7F.jpeg

Flott innlegg, og kjenner meg veldig igjen i prosessen med å finne rett Panerai. Ville i utgangspunktet egentlig ha sandwich dial, men har aldri savnet det for å være ærlig. Selv falt valget på det enkle designet til 560. Aldri angret et sekund ;)

Vis vedlegg 164311
Skjønner godt du ikke angrer på denne! Enklere og "renere" i designet sammenlignet med min, men så er jeg svak for glidende sekundviser ;)

• Liker
Reaksjoner: Heftos
Skjønner godt du ikke angrer på denne! Enklere og "renere" i designet sammenlignet med min, men så er jeg svak for glidende sekundviser ;)

Liker den sekundviseren, syntes både 510 og 1312 er utrolig flotte. Jeg så også på 676, syntes skiven der er helt magisk, men 30 meter wr ble liksom litt feil. På en 675 derimot så skulle jeg taklet 30 meter wr.. o_O;)

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Panerai er klokker man kjenner igjen på lang avstand, i alle fall Luminor- og Submersible-modellene med buet crownguard. Jeg elsker merket, og er i dag veldig trygg på at klokken ikke skal selges.
Søren, nå rykker Panerai oppover på ønskelista mi igjen! Takk for bra innlegg!

• Liker
Det er et hav av modeller, så det kan være greit å bruke litt tid før man lander et evt. kjøp.
Det er sant. Foreløpig er nok 510 favoritten, men mulig jeg modererer meg til 776 f.eks. Må nok innom «butikken» igjen og få litt følingen med de ulike modellene.

• Liker