Erfaringer med WatchWinderWorks

Støpselet er jo integrert i adapteret, så man trenger bare en slik:

us_eu_adapter2.jpg

Det var som pokker. Det har jeg oversett. Aldri sett en strømforsyning med så stort spenningsområde, uten at man må vippe over en bryter. Da er det vel egentlig bare å klippe av det amerikanske støpselet og sette på et norsk.

Når den takler fra 47-63 Hz så er også det GODT utenfor standarden vi er vandt med... :mrgreen:

Når den takler fra 47-63 Hz så er også det GODT utenfor standarden vi er vandt med... :mrgreen:

Feil. :mrgreen: Det er godt innenfor standarden. På enkelte omformere står det 50-60Hz - og på andre oppgis 47-63Hz.

Når man oppgir 50-60Hz så er det nominelt. Det vil si at i virkeligheten så er det 47-63Hz.

Så det så. :)

@Loevhagen hva er ditt inntrykk av finishen og kvaliteten på winderne? :)

Er de stillegående?

Helt ærlig så har jeg kun pakket opp 1 av 4 for å skyte et par bilder. Men, vet du hva - jeg skal ta en tur til Clas O. i morgen og skaffe et reiseadapter som tar US-plugg for å teste - og gi deg et svar da.

PostScript: Har også bestilt batteripakka (3.3Vdc / 2A) slik at denne winderpakka kan gå utelukkende på batteri. 4 windere snurrer visstnok i ett kvartal på den pakka. 1 winder varer 1 år på samme batteripakka. Det kan jeg leve med - og bytte ut 4 stk. batterier 4 ganger i året er ikke noe stress.

PostScript mkII: Noen kjøper windere i luksusklassen. De må gjerne det. På samme måte som enkelte kjøper high-end høyttalerkabler. Elektronene skal kun ledes fra A-B og klokka skal bare snurres litt her og litt der. :)

Redigert av en moderator:
Er brookstone eneste muligheten for å få bestilt dette?
Sendte en mail til selgern på ebay, men de har jo tatt helg nå hehe så får se hva vi får til på mandag.

OK - julemat spist og winderen er da utpakket og jeg kan sette dette opp.

Første steg:

Hvilken retning skal den settes opp til å rotere? Winderne kan rotere cw, ccw og bi-directional. Rolex sportsur skal / kan roteres begge retninger og skal ha ca. 650 turn / dag (ref. Orbitas database)

Andre steg:

Winderne kan setes opp i tre ulike modi TPD (turns per day): 672, 960 eller 1248. Setting I er da det nærmeste - og klokka snurres da 28 ganger og stopper i 1 time og gjenta syklusen.

Tredje steg:

Batterier inn i eliminatoren bestilt separat fra Australia, plugget den inn i skinna de separate winderne står på - og vips - joda den virker - og lyden er som en svært svak servomotor i RC-biler når du legger øret nær winderne.

Liker at disse modulene nå surrer og går på batteripakke. :) Strømadapteren kan jeg bruke en annen gang hvis jeg vil, men batterier gjør det hele mye mer fleksibelt.

Redigert:
Andre betraktninger ett døgn senere:

- Dette er ikke winderen for den som vil ha mahogny og edeltre. Disse er i plast og er laget for å være billige. Hvor lenge de varer, vet jeg ikke - så hvis de ryker så gir jeg beskjed
- Volumet mellom puta klokka festes på og støvhetta/-koppen er ikke allverden. For de klokkene jeg har så er det ikke et problem - men for ei feit tjukk og stor klokka, så vil jeg anta det vil bli trangt med støvhetta

Jeg har en Boxy Fancy på vei i posten, mini review kommer. Tipper disse er temmelig like, med unntak av design/ utvendig plast.

Alle 4 windere går daglig ennå. Batteripakka (4 stk. D-batterier) varte 3 måneder for å drive 4 windere via samme grunnmodul. Satt i nye batterier, og klar for nye 3 måneder. Ganske fornøyd med denne pakka til 199 amerikanske daler.

11055674_805302312857205_1589096640_n.jpg

Alle 4 windere går daglig ennå. Batteripakka (4 stk. D-batterier) varte 3 måneder for å drive 4 windere via samme grunnmodul. Satt i nye batterier, og klar for nye 3 måneder. Ganske fornøyd med denne pakka til 199 amerikanske daler.

11055674_805302312857205_1589096640_n.jpg
Jeg var også fornøyd, @Loevhagen, inntil for ca. en måned siden, da en av mine fire bare døde. Jeg tenkte at jeg hadde vært uheldig, så jeg så ingen grunn til å ta det opp her inne. Men i går døde en til, så 11 måneder etter at de kom i hus er det altså bare 2 av 4 som virker. Jeg antar at å reklamere til Brookstone koster mer enn det smaker, så jeg synes det er grunn til å advare andre som vurderer denne winderen.

For 350 kroner stykket så forventer jeg ikke allverden, men synd hvis de går til hundene så fort. Jeg får se om jeg er heldigere - eller bare spiser av såpass kort MTTF.

Hva vurderer du nå da @aek? :)