Erfaringer med Mercedes-AMG GLC 63 vs. 63s?

Hehe.
Skjønner du har gjort hjemmeleksen din @Consigliere. ;)

Begge modellene er vurdert!
Stelvio ble meget raskt avfeid pga interiøret. Alt for gammeldags. Har prøvd en guilia med samme interiør tidligere og det er MYE plastikk....

Maserati var en kandidat før forrige Macan (GTS) men jeg klarte ikke helt å bli glad i rumpa og det verdifallet en maserati vil ha. Det er et for snevert marked i Norge for dem. Hva som skjedde med prisen siden høsten 2016 har jeg derimot ikke skjønt. De jeg kikket på til 1.4-1.5 ligger nå på 2 +\-. Og brukt til 1.4....
Så en slik hadde gitt meg pluss på konto, men er noe ugler i mosen der.

Har fått pris på akra men jeg mister garantien, og får ikke godkjent Porsche Approved senere.Tør ikke det.

Gamle Cayenne liker jeg ikke. Og med siste generasjon er jeg fort utenfor budsjett om jeg skal ha motor som lager lyd.

Ditto :)

Er også på mer eller mindre seriøs moro-jakt selv, men er usikker på om jeg har magen (og lommeboken) til verditapet på nyere AMG’er. Prøver i hvert fall å stokke litt om på familiens «bilpark», jakten er jo halve moroen.....

Var ikke klar over at du mister Porsches garanti og mulighet for forlengelse med Akrapovic, enig i at det er en showstopper.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Ditto :)

Er også på mer eller mindre seriøs moro-jakt selv, men er usikker på om jeg har magen (og lommeboken) til verditapet på nyere AMG’er. Prøver i hvert fall å stokke litt om på familiens «bilpark», jakten er jo halve moroen.....

Var ikke klar over at du mister Porsches garanti og mulighet for forlengelse med Akrapovic, enig i at det er en showstopper.

Jeg har ikke lommeboken til heftige verdifall, så mine kjøp styres veldig av dette. Det finnes derimot noen grep for å slippe unna de store fallene....... jeg har klart meg bra på det de siste årene.

Jakten er jo helt sykt gøy! Det å tråle YouTube etter tester, Finn etter priser og det å holde på å kjøre av veien fordi du snur deg etter den modellen du er så keen på. Hadde jeg ikke gjort det greit (økonomisk) på bil så hadde jeg fått forbud av samboer for lenge siden. Haha

Iflg Porsche så er det et alternativ å installere Akrapovic rett etter Porsche Approved 2år, eller om du har lenger tid igjen av garantien. Så tar du vare på det gamle anlegget og byttet tilbake igjen ved utløp av garantien. Tungvint og noe dyrt, men vanvittig gøy! (vil jeg anta....) ca 70’ for kjøp og 10-15 for montering hver gang.

Du får si ifra om du trenger å prøve min Macan turbo eller om du planlegger tur innom en forhandler for å se nærmere på en GLC 63.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere