Erfaring med ventelister

Var innom Bjerke i dag for å sette meg på venteliste for den nye BB 58 Navy Blue. Ble fortalt at de skulle sjekke med leverandøren først og komme tilbake til meg om to til tre uker om jeg får stå på venteliste. Jeg har aldri kjøpt noe fra Bjerke før. Er det noen her som har en viss anelse om hva sjansen min kan være for å bli satt på venteliste? Er det like umulig som for en Rolex? Og eventuelt hvor lenge jeg må vente på klokken? :)

Jeg har null kjøpshistorikk hos Bjerke, men er på interesselisten for BB58 Navy Blue. Så ikke umulig. De anslår levering om 1,5-2 år

Ikke alle som returnerte BB58B til Tudor?
https://www.chrono24.no/tudor/black-bay-fifty-eight--id15657745.htm
bb58b cheeky.jpg

• Liker
Reaksjoner: saxxvik
Dette er vel et salgseksemplar som er solgt med ADens egen lapp på? De fikk jo leveranser før offentliggjøring, og enkelte klarte jo kunststykket å selge de før 1. juli i tillegg.

• Liker
Reaksjoner: chrbir
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og chrbir
For å dele litt erfaring om hva som må legges igjen av kroner / krav til kundeforhold som stilles, så la jeg igjen mer enn 400k hos én forhandler i fjor. Ikke kjøpt en eneste Rolex der, men forsøkte meg på en forespørsel på Rolex daytona 116500ln hvor både sort og hvit var interessant.. Fikk høflig beskjed om at jeg dessverre ikke fikk stå på venteliste.

Trodde kanskje det siste årets historikk + et par tidligere kjøp skulke være tilstrekkelig til å få lov til å vente, men den gang ei... så da blir det enten dyrkjøpt brukt eller helgull.. klarer ikke bestemme meg ;p

ps! Har ikke kjøpt og flippet videre eller gjort noe annet som tilsier at man havner i uløkka..

Redigert:
For å dele litt erfaring om hva som må legges igjen av kroner / krav til kundeforhold som stilles, så la jeg igjen mer enn 400k hos én forhandler i fjor. Ikke kjøpt en eneste Rolex der, men forsøkte meg på en forespørsel på Rolex daytona 116500ln hvor både sort og hvit var interessant.. Fikk høflig beskjed om at jeg dessverre ikke fikk stå på venteliste.

Trodde kanskje det siste årets historikk + et par tidligere kjøp skulke være tilstrekkelig til å få lov til å vente, men den gang ei... så da blir det enten dyrkjøpt brukt eller helgull.. klarer ikke bestemme meg ;p

ps! Har ikke kjøpt og flippet videre eller gjort noe annet som tilsier at man havner i uløkka..
Hva skal til for å komme på venteliste da?

Stabile kundeforhold over lengre tid, trumfer korte kundeforhold med høy omsetning.

Det var vel en periode før i tiden der man lett kunne «kjøpe» seg inn på listen ved å først kjøpe en helgull eller to. Det ønsker de å forhindre.

• Liker
Reaksjoner: Mauno