Erfaring med ventelister

Medlem
10. nov. 2008
Innlegg
1.171
Sted
Ski, Akershus
Nå står jeg på venteliste hos Bjerke for en 1312. Det kan ta 1 uke eller flere uker..?! Jeg vet heller ikke om jeg er først eller sist i køen.

Kan noen med erfaring på dette fortelle meg hvorfor Bjerke ikke kan gi mer presisjon på når de venter inn varer, og når de kan være tilgjengelig for å kjøpe for en kunde?
 
jeg kritiserer forøvrig ikke ventelistepraksisen, eller forfordelingen til gode kunder. Det er mer den manglende presisjonen på når man kan forvente noe. Nå vet jeg ikke om jeg skal vente(1 uke, 1 år??), eller forsøke meg i utlandet.
 
Tipper du kan regne med å få denne levert i løpet av sommeren :)

Det er i utgangspunktet ikke lange "ventelister" på melk og brød-modellene til Panerai, derimot er det noe leveringstid da dette er en svært populær modell i følge Bjerke.
 
Nå står jeg på venteliste hos Bjerke for en 1312. Det kan ta 1 uke eller flere uker..?! Jeg vet heller ikke om jeg er først eller sist i køen.

Kan noen med erfaring på dette fortelle meg hvorfor Bjerke ikke kan gi mer presisjon på når de venter inn varer, og når de kan være tilgjengelig for å kjøpe for en kunde?
Bjerke kan ikke gi klart svar fordi Panerai "batch" produserer de ulike urene. Har Panerai 1312 på lager, så har du det på armen i løpet av en uke, hvis ikke må du vente på neste "batch", som naturlig nok ikke Bjerke vet når produseres.
Tror imidlertid 1312 er lett tilgjengelig f.t. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Fulgur
Satt meg på venteliste for den nye Black Bayen i fjor. Fikk da beskjed om at det sto 100 stk. på venteliste men at de kun ville få inn noen få. Jeg betalte derfor heller et depositum på klokka som det kun var noen få som hadde gjort. Det endte med at jeg ble den andre i landet som hentet ut ny modell fra Bjerke :) Jeg ble forklart at det ikke følger noen kjøpsplikt med depositumet og du kan velge å enten få pengene tilbake eller bruke de på noe annet.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Føler jeg skylder denne tråden et bilde siden Bjerke var så kjappe med finne en til meg
 

Vedlegg

  • IMG_1549.JPG
    IMG_1549.JPG
    140,5 KB · Visninger: 0
Blåser litt liv i denne tråden. Jeg handlet en Panerai hos Bjerke i dag og satt meg samtidig opp på venteliste for en Rolex "Batman" med 6mnd leveringstid. Vanlig sort gmt var 1-2 mnd. Hos Lervik tok de ikke imot listeoppføringer på verken sub eller gmt da de mente på at over 1 år på samtlige. Daytona var på 2-3 år og Seadweller over et år.
 
Var innom Bjerke i dag for å sette meg på venteliste for den nye BB 58 Navy Blue. Ble fortalt at de skulle sjekke med leverandøren først og komme tilbake til meg om to til tre uker om jeg får stå på venteliste. Jeg har aldri kjøpt noe fra Bjerke før. Er det noen her som har en viss anelse om hva sjansen min kan være for å bli satt på venteliste? Er det like umulig som for en Rolex? Og eventuelt hvor lenge jeg må vente på klokken? :)
 
@Mauno , skal en tru all hypen og leveransene av klokker til såkalte influensere så burde du få den ganske kjapt. Tenker dei vil vente å sjå an litt om mange nok vil ha den til at dei kan være litt selektive .
 
  • Liker
Reaksjoner: Mauno
De sa at folk sto i kø utenfor butikken hele uka for å sette seg på venteliste, men jeg vet ikke om jeg skal ta det med en klype salt.
 
@Mauno , skal en tru all hypen og leveransene av klokker til såkalte influensere så burde du få den ganske kjapt. Tenker dei vil vente å sjå an litt om mange nok vil ha den til at dei kan være litt selektive .

De "tidlig leverte klokkene" du trolig sett i sosiale medier er nok en miks av lånte klokker og klokker kjøpt i markeder hvor den allerede har blitt levert :)

Jeg syns det virker plausibelt at årets eneste nyhet fra Tudor – en flott variant av en allerede sterkt etterspurt modell, fra et et nokså hypet merke – har resultet i så stor interesse at forhandleren ikke ønsker å forplikte seg/love noen levering før de har fått mer info fra leverandøren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mauno og Chronodiver
I alle dager?!? Hvem er det de tror de er? Hva slags holdning til kunder er dette? Vel, jeg kommer til å holde meg laaangt unna Bjerke, jeg har ikke tenkt å krype for noen for å få kjøpt en klokke...
Ja, synes selv at det er litt kjedelig hvis det skal bli sånn at alle klokker det er stor interesse rundt ikke vil være mulig å få kjøpt hvis du ikke har kjøpt noe fra Bjerke fra før :(
 
Ja, synes selv at det er litt kjedelig hvis det skal bli sånn at alle klokker det er stor interesse rundt ikke vil være mulig å få kjøpt hvis du ikke har kjøpt noe fra Bjerke fra før :(
Nå har det vært slik en god stund og vært diskutert om det er rett/galt i plenty av tråder her på sonen. Jeg skjønner Bjerke godt jeg.

I disse invistortidet så ønsker de å selge klokker til kunder med kundeforhold og som beholder klokkene i samlingene en lengre periode. De får ikke levert mange av hver modell, så at de prioriterer de med historikk er fullt forståelig.

Kjenner mange som har kjøpt det meste av PP/Rolex/Pam hos dem og det er ikke slik at de får kjøpt alt de vil ha. Eksempel er en kompis som har fått kjøpt PP men ikke får kjøpt BLRO. Jeg får ikke kjøpe 5726 men får kjøpe BLRO. Goes both ways.
 
De "tidlig leverte klokkene" du trolig sett i sosiale medier er nok en miks av lånte klokker og klokker kjøpt i markeder hvor den allerede har blitt levert :)

Jeg syns det virker plausibelt at årets eneste nyhet fra Tudor – en flott variant av en allerede sterkt etterspurt modell, fra et et nokså hypet merke – har resultet i så stor interesse at forhandleren ikke ønsker å forplikte seg/love noen levering før de har fått mer info fra leverandøren.

Klokkene har tydeligvis vært tilgjengelige for review for veldig mangen då.

Ellers så var vel det omtrent det samme eg skreiv ;)