Er UPS så elendige vanligvis?

Bestilte to klokkelenker 24.februar. Har bedt UPS om en oppdatering. De kan fortelle at pakken "er på vei"....

Vis vedlegg 325762Vis vedlegg 325763

Det så kjent ut :ROFLMAO:

8D14D734-4208-45E3-A249-E5C85E48B5F1.jpeg

• Trist
Reaksjoner: sydvester
Av erfaring så bør man kontakte ups via mail, eller, kontakt skjemaet på nettsiden. Da blir det oftere besvart av noen som har litt mer kompetanse enn de på telefonlinja.

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
En god erfaring med UPS i dag. Pakke sendt fra Canada tirsdag kveld lokal tid, og jeg ble da bedt om å sende inn kopi av ordre- og betalingsbekreftelse. Pakken sendt via Kentucky og Køln, og 34 timer senere er den klarert på OSL og overlevert til Posten, som leverer den i Ålesund i morgen.

• Liker
Reaksjoner: knb og Mr.Steff
Med tanke på hvor mange pakker de faktisk leverer så gjør de stort sett en god jobb. Problemene oppstår vel oftest når underleverandør skal overta, og UPS har vel bare biler i Oslo området tror jeg.

Med tanke på hvor mange pakker de faktisk leverer så gjør de stort sett en god jobb. Problemene oppstår vel oftest når underleverandør skal overta, og UPS har vel bare biler i Oslo området tror jeg.
Jeg bor nå i Oslo jeg og det var mye rot, men fikk pakken tilslutt.

Har absolutt ingen gode erfaringer med UPS på Vestlandet.
Passelig nok, mtp. at de ikke finnes på denne siden av fjellet, og at de anvender Bring for sluttetappen.

Har en forsendelse som ble sendt ekspress fra Wien forrige torsdag med estimat for levering innen fredag. Fredag morgen var den fremme i Oslo.

Nå oppgir Bring at levering er estimert om tidligst en ukes tid, ettersom UPS ikke har overlevet forsendelsen.
For en frustrerende og håpløs gjeng:cautious:

UPS har jeg gitt opp, toppet seg når jeg var hjemme i 3 dager på rad for å vente på en pakke. Pakken kunne kun leveres ut personlig mot ID. Første dag mente de at ingen var hjemme, hvilket jo selvfølgelig var rart. Ringte dem, sendte kart og veibeskrivelse (ikke at det burde være nødvendig når jeg bor i Oslo og både vei og hus er skiltet). De prøvde to dager til og mente jeg ikke var hjemme. Ringte begge gangene og da kom det frem at sjåførene deres ikke har telefon fra jobben og derfor kunne de ikke ringe kunden når de ikke fant frem

Endte med at jeg måtte be dem levere på lager slik at jeg kunne plukke opp pakken der.

For min del er jeg ferdig med DHL.
Grådige som fulle h:cautious:rer på Ritz hotel.
Dobbelfortolling og bortforklarings spesialister.
Nå ble det sånn at det minste jeg bestiller koster bo_Olleskinn når det sendes fra USA og bruker mellom 5 og 6 uker for å komme frem til Norden, mens alt tar maks 2 uker når det kommer fra India eller Sør Øst Asia med mye billigere porto.
Føles virkelig som Vesten gikk full grønnguffe med opptreknings bil, solcellepanel tog og hvalrygg seiling for transporten.
Siste pakke fra Frankrike tok 6 uker å komme til meg, og den så ut som Hulken hadde smashet den 3 ganger.
Damen på posten var rett og slett lei seg for meg og filmet hele (fransk) åpning.
Såpass ille at tollvesenet i Oslo, ut av barmhjertighet, turte ikke en gang å fortolle den:oops:. Utrolig men sant.
Pffff....

UPS/Bring….
Først velger de et utleveringssted som overhodet ikke er geografisk logisk. Vel, jeg kan godt kjøre en tur.
Deretter viser det seg i følge sjåføren at det ikke var noen til stede på Rema 1000 i åpningstiden. Nuvel.

IMG_3736.png
IMG_3734.png

Jeg bor på en gård i enden av en veldig lang fylkesvei. Vi har ikke avislevering, posten kommer annenhver dag, og ingen budbil vil kjøre hit. Alle andre budfirmaer løser dette ved å stille, rolig og raskt overføre pakken til Posten, og så henter jeg den på matbutikken.

UPS? Å, nei.

UPS bruker 2 dager fra utlandet til Oslo. Så bruker de 2 dager på å oppdage hvor langt utti gokk jeg bor, og så - og her er genistreken - sender de meg en unntaksmelding på mail hvor det står at adressen min er feil. Mailen kan ikke svares på.

Så da må jeg ringe dem, og fortelle at adressen er helt korrekt, akkurat som det står i Folkeregisteret og på 1881.no, og akkurat som forrige gang de prøvde å levere pakke til meg. Så får jeg ny mail som sier at adressen er korrigert.

Neste dag får jeg ny unntaksmelding på mail. Samme som forrige gang. Jeg ringer.

Neste dag, om igjen.

Og neste dag.

Dag 5, altså arbeidsdag nr 9 etter at avsender i Sverige har sendt en pakke som skal ta 2 dager, så får jeg ny mail om at pakken er overført til Posten. Det tar 2 dager til.

UPS bruker altså 11 dager på en 2-dagers pakke, hvor jeg må ringe dem ikke mindre enn 4 ganger.