Er disse klokkene regnet som vintage?

Jada for all del vintage.

Men nei tanken har aldri streifet meg å handle vintage over nettet fra guatemala.
 
Vintage er det absolutt.

Men, jeg unngår helst vintage fra sør-Amerika. Det er svært mye som kommer derfra som er tuklet litt i overkant mye med. Oppussingsjobber som er tatt litt for langt, uroginale visere, eller deler som ikke passer til uret. Har også sett flere eksempler på at urverk er hentet fra andre ur og montert i en attraktiv kasse.
 
Om den første Omegaen, seamasteren, hadde vært i god stand og solgt fra en reputabel selger kunne jeg sett den gå for 6000 ja. Men det er et guesstimate basert på magefølelse og intuisjon. Med andre ord: jeg kunne funnet på å betale 6000,- for en slik i god stand. Men det hadde nok vært nær smertegrensen.
 
En gylden regel innenfor netthandel, og kanskje spesielt innenfor slik handel med vintaheur, hvor vi vet qt det er mye frankenwatches og fake, er at you buy the seller not the watch. Dvs gjør en skikkelig due dilligence på selger før handel, bli sikrest mulig på at du kan stole på vedkommende.

jeg vet intet om denne selgeren, men ville generelt frarådet å starte klokkeinteressen med en vintagekjøp fra guatemala, om jeg verken kjente selger meget godt og var skikkelig opplest på vintage seamastre.

så mitt råd er å ligge unna disse. det kan bli billigere å betale noe mer hos en anerkjent selger IMHO :)