Er det i disse tider du kjøper bensin/diesel-bil?

Kan anbefale ny Porsche med fireliters selvpustende boxer som helst skal ha 98. Selv om den har alle assistensystemer en ny bil er påkrevd så er disse meget liberale og samtidig diskret. Også skremmer bilen livskiten ut av deg om du gir den mulighet, på en god måte 😉

... så altså omtrent det samme som alt annet vi kjøper?

Heldigvis er spylervæsken veldig billig om man vet hva man gjør, nemlig kjøper konsentrat og blander selv. Biltema selger 10 liter konsentrat til 239,- og det gir 100 liter spylervæske om sommeren, eller altså tilsvarende ca 10,- for en 4-liters dunk.
Utenom i vintermånedene er spylervæske unødvendig, bruk vann og et par dråper Zalo.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Vindusspylervæske = medium for å fjerne trafikkfilm (fett og salter). Zalo gjør jobben, eller alternativt "alkohol". Jeg sprayer frontruta med "kjøkkenvask" når bilen står stille. Lar det virke noen minutter. Spyler det av via spyler og vindusviskere. Klar rute på sekundet og ingen "haze".

• Liker
Reaksjoner: Grendel
👍 Det vanskeligste er muligens blandingsforholdet @Eternamaniac?

Høres i utgangspunktet ut som et litt for billig triks - på lik linje med min far som mente det var helt uproblematisk å rense hele skisålen med White Spirit🤣
Tull og tøys. Forøvrig vil jeg tro det også vil være absolutt null problem med å rense ski med white spirit, husk at alle disse spesialproduktene med fancy navn og femdobbel pris stort sett er konstruert for å lure slike som deg, og du går fem på hver gang 😉

Redigert:
Tull og tøys. Forøvrig vil jeg tro det også vil være absolutt null problem med å rense ski med white spirit, husk at alle disse spesialproduktene med fancy navn og femdobbel pris stort sett er konstruert for å lure slike som deg, og du går fem på hver gang 😉
For øvrig enig med deg mtp bruk av Zalo/vann vann som spylervæske, i tilfelle du misforsto🤔, men for mye Zalo kan kanskje være kontraproduktivt?

Mulig ikke et problem for påsketurister, men kunne kanskje brukt White Spirit for å fjerne gammel smøring i festesonen. Ville derimot unngått det i glidsonen fordi man risikerer å tørke ut sålen og få en mer hårete såle - som igjen gjør at man må bruke mer tid på sålebehandling for å få god glid.

Alt ordner seg som regel, men å bruke 20min på å justere «tørr såle» er litt kjedelig dersom man må gjøre det på flere skipar.