Er denne Rolex 1680 ok ?

Se der ja ...Alltid noe å lære av @Tom Henriksen , og bare understreker nødvendigheten av MYE kunnskap når man skal begi seg ut på vintage-rolex-kjøret.
Men ang 5513 og type III og IV skiver, det kan det jo ikke være grunnet dato på denne, så da må det jo i såfall være en annen snodig variant? Lenken kan selvsagt være byttet på 1. eiers ønske i butikk, men like fullt ikke den som hører til orginalt ;)

Er kanskje ikke en snodig variant, se også på Rolex 1675 fra 70 tallet så vil du se mange skiver med samme timemarkører inntil minuttmarkører. En plausibel årsak til at vi ikke ser mange sene 1680 med samme dial kan være at det ikke ble laget mange av disse i forhold til 5513, uansett Rolex hadde flere underleverandører på skiver og det var ikke A4 i gamle dager.

Redigert av en moderator:
Ektehetsbeviset er iallfall falskt... Så da er vel klokken det også.

Om man zoomer inn på ektehetsbevisets stempel/underskrift ser man at dette er klipt ut. Spesielt nederst til venstre ser man hjørnet helt klart. Så her har man altså klipt og limt inn et stempel og underskrift fra Lindroos.
For moro skyld sendte jeg en Mail til Lindroos. Her er svaret:

"The "Äkthets intyg" is not written by Lindroos. We do not have any record of this watch.

Best regards,
After Sales Service
Oy Osk. Lindroos AB"

Om man zoomer inn på ektehetsbevisets stempel/underskrift ser man at dette er klipt ut. Spesielt nederst til venstre ser man hjørnet helt klart. Så her har man altså klipt og limt inn et stempel og underskrift fra Lindroos.
For moro skyld sendte jeg en Mail til Lindroos. Her er svaret:

"The "Äkthets intyg" is not written by Lindroos. We do not have any record of this watch.

Best regards,
After Sales Service
Oy Osk. Lindroos AB"

Bra detektiv arbeid, hehe.

Det er jo bare en bekreftelse på det vi har poengtert gang etter gang - Første punkt er "buy the seller - not the watch", andre er - egen kunnskap om vintage ur, tredje er- du må selv inspisere uret for å være sikker.

Konklusjonen er jo ganske enkel - det blir værre og værre å kjøpe vintage ur.
Tom

Jeg har meldt fra til finn med referanse til både denne tråden og vrf-tråden. Ingenting skjedde....

Tok kontakt med selger via Finn og spurte om historikk. Følgende svar i retur:

Service är gjord enligt kvittot på Bergströms Ur, glaset är bytt och index har varit reluminerad och har blivit åtgärdat. Annars bara normal service med rengöring, trycktest och funktionstest.

Dette skal i følge selger ha vært utført i januar 2014....

Var inne på finn.no og ser at klokken nå har status "SOLGT", så her er den en som får en overraskelse til jul...

Jeg har sendt en melding til finn.no om det jeg fant ut ved å henvende meg til Lindroos, så får vi se om jeg får noe svar.

Fikk tilbakemelding her om dagen at den var solgt til Danmark for 30K DKK.
Han skrev også at han legger ut en Red Sub på nyåret med prisantydning 65-75K SEK.

Blir spennende å se....

Var inne på finn.no og ser at klokken nå har status "SOLGT", så her er den en som får en overraskelse til jul...

Jeg har sendt en melding til finn.no om det jeg fant ut ved å henvende meg til Lindroos, så får vi se om jeg får noe svar.

Klokka ble diskutert på VRF hvor det var enighet om fake kasse, fake skive, fake visere og fake glass.

http://www.finn.no/54539601

Ser ut som han har en Red Sub til en grei pris...

Urkassen ser fake ut.

10895146_1585273118371481_1665548002_n.jpg