Endgame

Skulle akkurat til å foreslå alles favoritt "Pirat" men den innfrir dessverre ikke kvalifikasjonskravene grunnet kassediameter på 47mm :(

Heldigvis har Corum Bubble en model på 42 mm som faktisk innfrir samtlige kriterier

L295_03048.png





Hvis Nautilus, Daytona & Royal Oak er uaktuelle i søken av en sportsklokke i stål med 100m WR er det var bare å gå for Overseas 4500V, evt. en rosa Corum:p
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Det som er spennende med vintage er at det ikke bare handler om penger - men om kompetanse.
Nettopp, så derfor spør jeg. ;)

Hvis noen tror at min interesse for klokker er tuftet på penger, så er de enten dårlige til å gjenkjenne lidenskap eller så er man biased / foreutintatt. Hadde ikke studert ulike klokker og tatt tusenvis av bilder av dem over en lav sko i over 3 år nesten daglig hvis motivet var penger. Jeg drives dog mer av designet enn det mekaniske. Derav bilder.

Så enkelt.
 
Nettopp, så derfor spør jeg. ;)

Hvis noen tror at min interesse for klokker er tuftet på penger, så er de enten dårlige til å gjenkjenne lidenskap eller så er man biased / foreutintatt. Hadde ikke studert ulike klokker og tatt tusenvis av bilder av dem over en lav sko i over 3 år nesten daglig hvis motivet var penger. Jeg drives dog mer av designet enn det mekaniske. Derav bilder.

Så enkelt.
Du hadde ikke solgt din redsub hvis du var genuint interessert i Rolex. Jeg kjenner forrige eier- og klokka - den er en av få fine originale her i landet. Vintage krever som du nevner lidenskap.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Jeg tenker at lærreim ikke fungerer i vann og at klokka bør ha 100m for å være på den sikre siden og slippe å være nervøs for å bruke den. Har lest at 30-50m klassifiserer til ikke mye mer enn å vaske hender med klokka på, men jeg kan ta feil ?

http://www.ablogtowatch.com/ask-watch-experts/explaining-watch-water-resistance-ratings-mean/

I instruksjonsboka til min Reverso, som er 3 atm, står det at den kan svømmes med og også stupes med fra kanten, men ikke fra stupebrett.
 
I instruksjonsboka til min Reverso, som er 3 atm, står det at den kan svømmes med og også stupes med fra kanten, men ikke fra stupebrett.

Kan nok det hvis den er 100%, men vet du at den er det ? Pakninger blir mindre fleksible osv. Evt kan man jo drasse rundt med et apparat som trykktester klokka før man skal bade :) Uansett hvordan man snur og vender på det så er nok 100m et minimum hvis man skal ha en klokke som 2-3 år etter siste service skal trygt kunne brukes til å svømme med.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Kan nok det hvis den er 100%, men vet du at den er det ? Pakninger blir mindre fleksible osv. Evt kan man jo drasse rundt med et apparat som trykktester klokka før man skal bade :) Uansett hvordan man snur og vender på det så er nok 100m et minimum hvis man skal ha en klokke som 2-3 år etter siste service skal trygt kunne brukes til å svømme med.

Jeg er enig, og ville aldri svømt med en klokke som holder 30m. Samtidig blir det tøys å snakke om at alt under 100m må man passe på i regn eller når man vasker hendene.
 
Du hadde ikke solgt din redsub hvis du var genuint interessert i Rolex. Jeg kjenner forrige eier- og klokka - den er en av få fine originale her i landet. Vintage krever som du nevner lidenskap.
Tom

Jeg synes denne påstanden er litt harsh. For meg ble red sub for mye posørklokke - risikoen med å ta den med ut i vannet ble et problem. Nå er fokuset på nyere ur - and the love & passion is still strong bro
 
Jeg synes denne påstanden er litt harsh. For meg ble red sub for mye posørklokke

Ikke meningen å komme syklende vannrett inn fra sida her, men en posørklokke er vel noe i duren daytona i gull med green dial?
En posørklokke er noe som får bestemor til å si "hvor mye kostet den da?"