Endgame

Jeg ser mange her klager på at klokker ikke har nok WR i flere tilfeller. Tilfeldigvis er jeg utdannet dykker, og jeg undrer meg litt over hvor dypt enkelte av dere har tenkt dere? ;)

• Liker
Reaksjoner: 2JHead, Bjorn og UJU
Jeg ser mange her klager på at klokker ikke har nok WR i flere tilfeller. Tilfeldigvis er jeg utdannet dykker, og jeg undrer meg litt over hvor dypt enkelte av dere har tenkt dere? ;)

Jeg tenker at lærreim ikke fungerer i vann og at klokka bør ha 100m for å være på den sikre siden og slippe å være nervøs for å bruke den. Har lest at 30-50m klassifiserer til ikke mye mer enn å vaske hender med klokka på, men jeg kan ta feil ?

http://www.ablogtowatch.com/ask-watch-experts/explaining-watch-water-resistance-ratings-mean/

100m wr betyr at du kan svømme eller fridykke med klokken.
For "normale" dykkedybder bør klokken ha 200m wr.
Ellers er det mange egendefinerte wr fra produsentene med mindre det er iht iso.

I mitt hode er 50 meter 50 meter. Og det er ingen spøk. Tilfeldigvis 6kg trykk per cm2. Hva betyr meter i klokkeverden dersom det ikke er meter? Fot? :D

• Liker
Reaksjoner: Jørn
I mitt hode er 50 meter 50 meter. Og det er ingen spøk. Tilfeldigvis 6kg trykk per cm2. Hva betyr meter i klokkeverden dersom det ikke er meter? Fot? :D

Hjelper dessverre meg fint lite når jeg står på en strand i Hellas med en gjennombløt Lange til 250k etter en svømmetur, derfor velger jeg å forholde meg til realiteten og velge en klokke som er merket 100m og har skrukrone. Hvorfor de klassifiserer klokker sånn, vet jeg ikke

Skulle akkurat til å foreslå alles favoritt "Pirat" men den innfrir dessverre ikke kvalifikasjonskravene grunnet kassediameter på 47mm :(

Heldigvis har Corum Bubble en model på 42 mm som faktisk innfrir samtlige kriterier

L295_03048.png

Hvis Nautilus, Daytona & Royal Oak er uaktuelle i søken av en sportsklokke i stål med 100m WR er det var bare å gå for Overseas 4500V, evt. en rosa Corum:p

• Liker
Reaksjoner: andersen