- Medlem
- 22. april 2008
Tror det er en eller annen versjon av "Oolong Jerngudinnen". Man ser det i bladene at det er grønn oolong ala Jerngudinne....Kul tråd! Er fryktelig glad i te, og får alltid venner og familie til å kjøpe med spennende ting når de er i Asia. Blir desverre generisk earl grey til vanlig, men digg å kose seg med noe ordentlig en gang i blandt. Kan absolutt ingen ting om te, men kanskje jeg lærer noe i denne tråden?
Drikker dette akkurat nå. Har ikke snøring på hva det er for noe (fikk den av en av kineserne jeg bor med) men den er god!
![]()
Her åpnet jeg tråden med stort håp om at det var en seriøs diskusjon om den noe undervurderte posisjonen i amerikansk fotball, tight end, som ofte forkortes som TE innen fantasykretser. Jeg så fram til noen sugende diskusjoner om grunnen til at Saints tradet vekk Jimmy Graham til Seahawks, hva i all verden Seahawks skal med han (siden de stort sett klarer seg uten receivere som er gode til noe annet en å blokke), og hvem som egentlig er best av Graham og Rob Gronkowski.
Må gi litt street cred til @Arlendius her; dette ble vel skrevet før sesongen og slo til 100% (jeg tenker på Jimmy Graham's fiasko-sesong). Dessverre liten tvil om at Gronk er beste TE; jeg skjønner ikke hvorfor han ikke ligger
helt i toppen når MVP skal utsees. Han er nok viktigere enn Tom Brady for the Pats.
Elsker Japan og har drukket grønn te siden første turen dit i 2007. Noen sml til de mer initierte:
1. Siden vanlig grønn te visstnok kun skal trekke i ett minutt eller to: hvordan bruker man disse
japanske små tekannene hvor tebladene ligger fritt i kannen? Der vil vel de siste bladene
trekke mye lenger enn ett minutt. er det en annen type te denne skal brukes til?
2. Har ikke prøvd matcha; hva er forskjellen på en god grønn te (Gyokuro?) og
matcha green te?
Bare hyggelig.Tusen takk for svar @Christoffer91 Finnes det også japansk hvit te, forresten?

Temperatur og tid er vel det viktigste.Fantastisk tråd @Christoffer91 !
Har alltid hatt en godt diversifisert te-portefølje, men tydeligvis brukt både feil temp, bryggetid og teknikk.
Hva med honning/melk/sitron i teen?
Er dette et no-go når det kommer til kinesisk/japansk te?