Du kan jo alltids bare «oppgradere» til intense versjonen?
Ellers syns jeg følgende kan være verdt å lukte på av parfymer som er lett tilgjengelig og litt i samme gate som Boss:
YSL la nuit l’homme (evt l’homme)
Versace pour homme
Chanel allure (Evt sport)
Armani acqua di gio profumo
Dolce & gabbana the one
Hermes terre d’hermes
Dior Homme (evt sport)
Her var det mye godt og veldig sprikende. Personlig synes jeg Terre d'Hermes er blandt de beste designer-parfymene som er, jeg har bare gått på en smell med nisje-versjonen Roja Oligarch, men fantastisk gode og friske begge to. D&G The One vil jeg si er mer en varm og behagelig date-parfyme, når du tydelig har "noe" i tankene (konas kommentar, ikke min). Og Dior Homme og DH Sport er begge nyedlige, men to helt forskjellige parfymer. Jeg har en slant av en gammel årgang, 2012-13 tror jeg, og det er blandt de bedre freshies som er.
To designere jeg vil legge til hvis du vil ha noe freskt er bleu de chanel eller YSL Y.
Men jeg mener jo nisje-duft er verd å prøve seg litt på hvis man har mulighet til det (koster litt). Det er ikke for alle, men hvis du vil ha noe ikke så mange andre har, og de er fort litt høyere kvalitet og mer unike. Er du på Kvadrat
@Preacher er både F&L og Koch bra butikker med mye spennende, men F&L er nok et hestehode forran hvis du ikke går for Creed Byredo eller Dyptique. Perfums de Marly er et sted å begynne, f.eks. Perseus er nesten aggresivt frisk, Percival, Greenly og Sedley er også verd å prøve ut for friskhet. For noe litt "tyngre" er Layton veldig populær, eller for min del er to favoritter Godolphin (lær) og Haltane (frisk oud-ish).
Dette kjenner jeg jeg kan skrive lenge om, så tror jeg gir meg der, men håper det var litt til hjelp. Husk bare at parfyme er veldig personlig, både med hva du liker å lukte, det skal være vel så mye for deg selv som de rundt deg du går med parfyme (spør du meg ihvertfall), men også hud-kjemi gjør at det som virker på min hud kan virke helt andreledes på din, så andres råd må alltid tas med en stor klype salt og du må prøve ut selv.
Og til slutt, før du kjøper noe, ikke bare lukt på det på papir-stripen i butikken, du må ha det på huden og du må la det gå tid, parfymer utvikler seg med top /mid/bunn-noter, så selv om noe lukter bra de første 5 minuttene så endrer det seg de neste timene og det er ikke sikkert du er like glad i sånn parfymen lukter om en halvtime, det kan være noe helt annet.