En tråd om GT – Gin & Tonic

Få ting slår en god GT, helst med Bareksten for min del. Men som med alt annet er det ikke alltid studentlommeboken strekker til. Har dere noen gode budsjettforslag? Selv har jeg kjøpt Greenfield en gang eller to når behovet melder seg, og synes den er tålelig!
 
Ellers hjelper det ikke med god gin hvis tonic'en er kjip, så du må nok legge noen kroner i litt skikkelig tonic også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg syntes den vanlige Tanqueray er helt grei. Pleier å være den eller Beefeater når jeg går på pub her. @Oskar Om du vil pimpe litt syntes jeg personlig at appelsin, lime eller sitron er best. Som nevnt over gjør det en vesentlig forskjell at tonicen er åpnet nylig og ikke har stått halvtom i kjøleskapet i to uker. Liker de små Fevertree selv om de kan være litt dyre i Norge.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Edzilla
Jeg syntes den vanlige Tanqueray er helt greit. Pleier å være den eller Beefeater når jeg går på pub her. @Oskar Om du vil pimpe litt syntes jeg personlig at appelsin, lime eller sitron er best. Som nevnt over gjør det en vesentlig forskjell at tonicen er åpnet nylig og ikke har stått halvtom i kjøleskapet i to uker. Liker de små Fevertree selv om de kan være litt dyre i Norge.

Ening med deg @ahpadt
Nå fikk du meg tørst og samtidig savne London noe veldig ...
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt
Testa denne i gårkveld.
DD93EDED-5032-444F-9EEA-C8EEB38ADBA9.jpeg

Lokalt produsert.
Meget god.
Anbefalast herved.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og SantaMonica
Historien om Monkey47 Gin har funnet veien til Quill & Pad. TS hsr jo hatt innlegg om denne spesielle i Schwarzwald hjemmehørende Gin i denne spalten flere ganger men er det noen som vet hvor den kan kjøpes?
 
Fikk prøvd denne i kveld. En av mine favoritter er GT med Bareksten og Fever Tree, men det var frem til i kveld. Denne kan virkelig anbefales. Mye preg av einebær og sprit på nesen, men det er smaken av blomster og bær kombinert med einer som tar meg. Sammen med GT så kommer det også hykleblomst inn i bildet. Anbefales. Ingen utpreget drittsmak.
IMG_20200609_220840.jpg
 
Man kommer ganske langt med "dårlig" gin og godt blandevann. Jeg synes man kommer til kort med god gin og dårlig blandevann.

Syntes det er sjelden jeg drikker dårlig gin egentlig. Er nesten bare Bombay Sapphire jeg ikke er så stor fan av. Beefeater og Tanqueray syntes jeg er helt greit.
 
Syntes det er sjelden jeg drikker dårlig gin egentlig. Er nesten bare Bombay Sapphire jeg ikke er så stor fan av. Beefeater og Tanqueray syntes jeg er helt greit.

For så vidt enig, men mye god gin om dagen som gjør atman blir litt bortskjemt. Men viktig poeng er jo at smaken er som baken.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahpadt
Tommy Shelby Company Ltd.

TS Gin: It taste like it smells, Juniper Berries, with a Birmingham Industrial & Chicago Typewriter Vapour, the Pungent Alcohol doesn't need any explanation….
IMG_20200801_114915.jpg
IMG_20200321_151912.jpg