En tråd om GT – Gin & Tonic

Selv om det er opplest og vedtatt at GT er det beste mot malaria, er jeg litt mer tvilende til at det hjelper mot corona (ryktene sirkulerer på jobben, men er nok fake news). Likevel funker det bra mot brakkesyke i en tidlig fase av hjemmekontortilværelsen.
0EC343B7-212B-46A2-8D91-A621197FE4D2.jpeg
 
Selv om det er opplest og vedtatt at GT er det beste mot malaria, er jeg litt mer tvilende til at det hjelper mot corona (ryktene sirkulerer på jobben, men er nok fake news). Likevel funker det bra mot brakkesyke i en tidlig fase av hjemmekontortilværelsen.
Vis vedlegg 186246
Det var vel ikke GT i utgangspunktet som skulle hjelpe mot Malaria men derimot kinin som var en bestandel i noen typer Tonic (Schweppes hadde tidligere tonic med kinin)
 
Herlig @SantaMonica ! Har kjöpt Fevertree mange ganger (ikke registrert info), da lærte jeg noe idag også, det er jo kansje grunnen til at jeg ikke har fått malaria ennå ! Skål til deg og engelskmennene i India !
PS: har lest et sted at Gin egentlig er en engelsk modifisert Genever.
Snadder uansett !
 
Herlig @SantaMonica ! Har kjöpt Fevertree mange ganger (ikke registrert info), da lærte jeg noe idag også, det er jo kansje grunnen til at jeg ikke har fått malaria ennå ! Skål til deg og engelskmennene i India !
PS: har lest et sted at Gin egentlig er en engelsk modifisert Genever.
Snadder uansett !
Hehe...funker som bare det - safer alltid med GT hver gang jeg er i Afrika, aldri hatt malaria. Noe begrenset empiri, men holder for meg:D
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Preacher
Herlig @SantaMonica ! Har kjöpt Fevertree mange ganger (ikke registrert info), da lærte jeg noe idag også, det er jo kansje grunnen til at jeg ikke har fått malaria ennå ! Skål til deg og engelskmennene i India !
PS: har lest et sted at Gin egentlig er en engelsk modifisert Genever.
Snadder uansett !

Min Oldefar var India og Bestefar i Afrika med Montgomery.
Og det er Pappa min
1502295977555-1611802277.jpg
 
Jeg har bare skryt å komme med til Hendrick's Midsummer Solstice. Ennå er det en stund til sankthans, men til tross for navnet passer den perfekt nå som våren er i anmarsj og det livner i lunder. (dette innlegg forfattet med lett frosne tomler i haglvær og 1-2 grader pluss)