En tråd om GT – Gin & Tonic

16019EE4-A2C4-40AC-82DD-13EDDB116068.jpeg
Fikk en flaske av det som i fjor høst ble kåret av IWSC til verdens beste Gin i GT klassen i påsken.
Vis vedlegg 86444
Den stammer fra en ytterst liten spritfabrikk i Skåne ......

Helt siden jeg kom over denne i påsken har jeg vært på jakt etter den passende Tonic og på besøk her nede i Skåne i helgen tror jeg jeg har funnet denne Nordic Tonic Water hos Melzer Soda Co http://melzersoda.com/ . En anelse bitter, lite kullhydrater, nordisk smak
 

Vedlegg

  • 64411239-6FB0-4170-8F26-C9DE9F6F01A7.jpeg
    64411239-6FB0-4170-8F26-C9DE9F6F01A7.jpeg
    124,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
Den uortodokse schweppes på plast + botanist22 og white pepper her nå. Neste blir en bareksten med samme tonic.

Tonic er spennende, men en god tonic skjuler ikke en dårlig gin. Men en god gin skjuler mer en dårlig tonic;)

Hvit pepper sier du?
På 70-80 tallet brukte veldig mange kokker hvit pepper til det meste. Hellstrøm sa det var for å slippe "sorte biter" i sausen til eksempel (jeg løser det med å kverne sort pepper over en sikt. Slik kvitter man seg med det harde skallet. Som bonus får man en mer intens og varm peppersmak). Men nå har han konvertert over til å bruke mest sort pepper. Er vel bare i sausen til luftefisk, enkelte rotmoser, og til svin han sverger å bruke hvit pepper.
Kanskje jeg skal prøve nykvernet hvit pepper i dagens ettermiddagsgin=
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
IMG_20181214_185932-02.jpeg


Urutinert å ikke poste fredagens her.
Prøvet og feilet litt i jakten.
Svensk Hernö og "vanlig" schweppes, første versjon hadde alt for lite is og sitron ble bedre enn agurk. Clementin ble gøy men litt off-track her. Lemon tonic ble bare tull.
5cl gin
15cl tonic
Masse is.
Tror jeg har det der.