En tråd om GT – Gin & Tonic

Blir att prova
20210313_170944.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: GT350
På utkikk etter spennende gin. Gjerne noe fruktig. Har allerede Hendrick’s Summer Solstice, Tanqueray Rangpur Lime o.l. Tar med glede imot forslag.
 
På utkikk etter spennende gin. Gjerne noe fruktig. Har allerede Hendrick’s Summer Solstice, Tanqueray Rangpur Lime o.l. Tar med glede imot forslag.
Utvalget av botanisk gin er jo relativt stort i Norge, i tillegg har vi noen fantastiske produsenter. Bareksten, Harahorn og Monkey 47 er mine favoritter. Vil du ha noe enda friskere, prøv Myken Arktisk Sommergin. Fantastisk god gin.
 
Den så artig ut, hva blander du den med? Standard tonic water?

Har som oftest bare ett slags tonic i kjøleskapet. Enten Schweppes i Norge eller Fever Tree i London. Det passer veldig godt med et skvis lime og appelsin, sammen med is og tonic. Smaker nesten som en cocktail.
 
Ble en Bombay Bramble, Tanqueray Rangpur Lime og Hendricks Midsummer Solstice på polet denne helga, samt hamstring av Britvic tonic.

Ellers er Dodds Gin min store favoritt. Synd den ikke er å få tak i i Norge...
 
Er det forøvrig noen her med erfaring med privatimport av brennevin? Er f.eks Masterofmalt.com en ok kilde?
 
Er det forøvrig noen her med erfaring med privatimport av brennevin? Er f.eks Masterofmalt.com en ok kilde?

Jeg har importert endel flasker som ikke har vært tilgjengelige her hjemme.
Det har vært helt uproblematisk, men selvsagt endel dyrere enn hvis jeg hadde hatt mulighet til å gå på polet.
Master of malt skal være en god plass å handle fra.
Husker ikke helt om jeg har bestilt derfra i farten, men har bestilt endel fra whisky exchange nokså smertefritt.
 
Hendrick’s Lunar gin blandet med Britvic tonic og frisk lime i dag. Nydelig, kompleks gin med en del fylde, uten at den blir tung. Tåler også agurk og pepper, gjerne med litt lime på toppen.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine