En tråd om GT – Gin & Tonic

Islandsk. Krever litt tilvenning ....
169827
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica
Min fredags GT @Perilei består av en liten håndfull isbiter, en 3mm skive lime( alternativt to skiver agurk og litt pepper), 65g gin og 200ml Fever-Tree Elderflower.
 
Bestilte en GT på en pub i Boston. Kan de virkelig ingenting om tonic der? o_O Smakte som gin og soda som virkelig ikke funker sammen. Helt ufyselig dårlig. Selv den mest skitne pubben i England har bedre.

Kjøpte med meg denne til jul.

1579272036940.jpeg


Helt vanvittig god. Kan drikkes neat men funker jammen godt i GT også. Helt annen opplevelse.
 
Jeg prøvde nettopp en Elsker Dry Pink Gin med Schweppes tonic, 1:3 forhold, med to isbiter jeg hadde frøset inn et halvt jordbær i. En utrolig morsom og annerledes kombinasjon, hva "typisk" gin tonic angår, med veldig tydelig preg av bringebæret i ginen og en heller søt smak til GT å være. Skal så avgjort besøke denne igjen når vårsol i bakkane blenkjer.
Ellers er en av de beste GT-høydarene jeg har fått med meg i det siste en med Myken gin og isbiter med innfrosne blåbær, uvisst blandeforhold hva gin og tonic angår.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: urtid og natu86
Jeg prøvde nettopp en Elsker Dry Pink Gin med Schweppes tonic, 1:3 forhold, med to isbiter jeg hadde frøset inn et halvt jordbær i. En utrolig morsom og annerledes kombinasjon, hva "typisk" gin tonic angår, med veldig tydelig preg av bringebæret i ginen og en heller søt smak til GT å være. Skal så avgjort besøke denne igjen når vårsol i bakkane blenkjer.

Prøv den med Russchian istf. tonic, det er også godt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Jeg prøvde det fordi jeg syns den bringebær-smaken i Elsker Dry Pink Gin ble litt for.. påtrengende og ikke helt riktig i min smakspalett da jeg blandet med tonic. Blandet med Russchian ble det mer riktig, og forfriskende.