En nybegynner - vegen videre - Oddemanns billigklokker - stopper det her ?

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. des. 2013
Innlegg
3.396
Sted
Vestlandet
Hei.

Nybegynner må alle vere engang, det har iallefall far min sagt.

Eg kunne venta til eg var litt igang, men ved andre hobbyer eg har hatt er det alltid greitt å ha muligheten til å tenke tilbake til hvor det startet, derfor opprettes denne tråden idag...

Status per no: Mann 30, alltid hatt interesse for klokker, godt gift, 2 flotte barn, hund og stasjonsvogn. Den typiske barnefaren. Flere interesser, men HIFI interessen har vert stor, og mange penger er plassert der. Er det plass til en hobby / interesse til? Jupp, og her er det klokker og tidssonen kommer inn i bildet...
 
Mine nåverende klokker

Poster nå fort litt om mine nåverende klokker. For dere kjennere vil dere fort se at det er kvantitet forran kvalitet, men dette kommer truleg til å endre seg fort.

Sier en forresten klokker eller ur?

Mottok en klokke idag, en typisk 1000kroners klokke. Kjøpt for å teste ut om enhåndsviser klokker er noe for meg. Dette er en Uno1 klokke.. Garantert(?) produsert i Kina. Kjøpt via Finn.no.
Var nyleg særs nær kjøpe en Meistersinger Perigraph AM1007. En klokke som falt meget i smak, men siden eg ikke hadde prøvd enhånds før, så ville eg gjerne prøve dette først. Derfor dette innkjøp.




Første noob spm: Hvordan poster man bilder?, spm 2: How to make it a little bit smaller?
 
Redigert:
Velkommen! Flott klokke du har skaffet deg! :cool:
Heh, takk, flott og flott. Heilt grei som testur for enhånds, men er og blir ei hverdagsklokke for min del...
Ikkje akkurat i samme stilklasse som Meistersinger klokka som er utgangspunkt i kjøpet:)
(Til info, Meistersingerklokka er ikkje i mitt eige (endå)...)
 
Redigert:
Fossil FS4309

Fossil FS4309 kjøpt her på sonen. En stor og etter prisen meget OK klokke. Mye BRUNT = vanskleg å matche stilmessig(?)
Blir lite brukt, og blir nok gitt vekk / solgt billig etterkvart...
 
Redigert:
Hei.

Nybegynner må alle vere engang, det har iallefall far min sagt.

Eg kunne venta til eg var litt igang, men ved andre hobbyer eg har hatt er det alltid greitt å ha muligheten til å tenke tilbake til hvor det startet, derfor opprettes denne tråden idag...

Status per no: Mann 30, alltid hatt interesse for klokker, godt gift, 2 flotte barn, hund og stasjonsvogn. Den typiske barnefaren. Flere interesser, men HIFI interessen har vert stor, og mange penger er plassert der. Er det plass til en hobby / interesse til? Jupp, og her er det klokker og tidssonen kommer inn i bildet...

Velkommen til TS, og jeg kunne skrevet akkurat det samme i min intro.. Bortsett fra hund, den er ikke i boks enda, men sikkert snart :)

Hvis det ikke blir helt feil, kan jeg spørre deg hva du har av HIFI? Er HIFI-frelst selv :)
 
Velkommen til TS, og jeg kunne skrevet akkurat det samme i min intro.. Bortsett fra hund, den er ikke i boks enda, men sikkert snart :)

Hvis det ikke blir helt feil, kan jeg spørre deg hva du har av HIFI? Er HIFI-frelst selv :)

For min del er det heilt greitt å HIFIE litt og...:)

Hovudoppsett per no:
Arcam CD33 + Arcam DAC
Arcam C31 pre
Arcam P1 monoblokker

Tannoy DC8 høyttalere

MIT kabler all way (ikkje det at eg høyrer særleg forskjell på kabler. Desse har verdi 10k+, kunne sikkert klart meg med biltema til under 1k:) )

Har sett brukernamnet ditt på Sentralen og...
 
Invicta 6749

Dette er ei klokke eg trur eg kjem til å behalde sjølv om eg har planar om ein del utskiftning i klokkeboksen.
Ei veldig classic og grei dressklokke. Ikkje for stor, ikkje for pregande. Berre stilrein og fin...

 
Redigert:
Velkommen til sonen. Etter litt mer lurking her inne, så skal du nok se at det fort blir både 10k og vel så det ikke bare på hifi-kabler, men på klokker også... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
God jul og eit klokkefint Nytt år ønskes alle mann alle (og selvsagt alle kvinner)!

Oddemann og hans klokke staff ønsker alle ei god jul.
Samlingen består fremdeles uten en eneste mekanisk klokke.
La 2014 bli året då det skjer, at Oddemann anskaffer seg en.
 
For min del er det heilt greitt å HIFIE litt og...:)

Hovudoppsett per no:
Arcam CD33 + Arcam DAC
Arcam C31 pre
Arcam P1 monoblokker

Tannoy DC8 høyttalere

MIT kabler all way (ikkje det at eg høyrer særleg forskjell på kabler. Desse har verdi 10k+, kunne sikkert klart meg med biltema til under 1k:) )

Har sett brukernamnet ditt på Sentralen og...

Aldri prøvd Acram, men hørt Tannoy for lenge siden.

Brukernavnet Striky er et gammelt nick jeg brukte før når jeg spilte online. På sentralen og avforum er det en annen som har samme nicket, men det er altså ikke meg :) når jeg meldte meg på forumene, valgte jeg "vetting" som nick på avforum og sentralen (men jeg har ikke har brukt sentralen noe særlig) siden Striky var tatt.

Selv har jeg et annlegg bestående av Hegel og Dynaudio:

Integrert forsterker: Hegel H200
CD spiller: Hegel CDP2A
Dac: Hegel HD11
Netverksspiller: Logitech Squeezbox Duett
Kabler: Nordost Frey til hele anlegget

Headfi:
Hodetelefonforsterker: Burson HA160
Hodetelefon: AKG K701
 
Fått meg ein flott klokkeboks til jul. 6 klokker plass til, og fullt+ sjølvsagt.

Likevel er kanskje ein 6 klokkers boks det perfekte? Ein må då holde seg på eit ok antall?