Jeg overhørte i en kantine hos en kunde her om dagen at noen på bordet bortenfor snakket så varmt om minigraveren sin. Handlet man litt rundt fikk man enkelt en minigraver i ok stand til rundt 150.000,-.
Andre mennesker insisterer på å kjøpe ny bil som de bytter ut hvert 3. år.
Man kan også kjøpe snøfreser og en diger båt. Forskjellen fra 90hk til 150hk kan man jo ta seg råd til?
Hytte er koselig, det er jo ikke noe problem å se. Selvsagt skal man ha hytte?
Hva med å spise ute 2-3-4-5-6 ganger i uken? Er jo så enkelt etter en lang dag på jobb...
----
Poenget med det overnevnte er at det er mange måter å bruke penger på, de fleste av dem relativt unødvendige, andre mer nødvendige og fornuftige. Hvordan man vil prioritere disse styrer for så vidt hvor mye klokker man kan kjøpe.
Hadde man dog tatt snittinntekten til alle medlemmene på dette forumet vs snittinntekten i landet generelt tror jeg det er hinsides naivt å tro at tallene hadde vært identiske.
Jeg for min del prioriterer per dags dato Porschen, klokker og tidvis herreparfyme (ikke spør, jeg har et samlegen som av og til kicker inn på de rareste ting). Etter at jeg havnet i et fast forhold med samboer har jeg noen jeg deler utgifter til mat og deler av boutgiftene med, det hjelper. I tillegg går jeg jo heller ikke ut 2+ ganger i uken og jeg har sluttet med røyk og snus.
Blir penger i kassen av slikt