EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

En klokke resten av livet?
Da må den jo passe til absolutt alt. Til dress, på stranden, til sport osv.

Vanskelig å komme unna denne:)

rolex-explorer-214270-angle.png

Eller denne, sammen med en en sort lærreim med foldespenne til finere anledninger:
omega_seamaster_aqua_terra_3.jpg


Da får man jo dessuten nyte innsyn i urverket:
Omega-Seamaster-Aqua-Terra-15000-Gauss-23.jpg


Ikke tilfeldig at det var den første klokken jeg kjøpte, da jeg tenkte at jeg kun skulle ha én klokke ;)

Og jeg tenker fortsatt det samme om Aqua Terra og Explorer, men nå har jeg konkludert med at det blir for kjedelig om man kun skal ha én klokke resten av livet, så da måtte det blitt noe litt mer uvanlig.
 
Et enkelt valg med en enkel begrunnelse:
Panerai Special Edition Black Seal Compass

Skulle jeg bært noe på armen resten av mitt liv ( forhånpentligvis 50 år til ), så er dette mitt valg.

Jeg sier ikke Ragnarok, men hvithai i Oslofjorden, avmagrede isbjørner, hydrogenbomber og datokjøring i Bergen er skumle greier!

Setter derfor min lit til et kompass som overlever 50 år:rolleyes:

791632.png.adapt.646.1024%202_zps7vfsfkhy.png
 
Et enkelt valg med en enkel begrunnelse:
Panerai Special Edition Black Seal Compass

Skulle jeg bært noe på armen resten av mitt liv ( forhånpentligvis 50 år til ), så er dette mitt valg.

Jeg sier ikke Ragnarok, men hvithai i Oslofjorden, avmagrede isbjørner, hydrogenbomber og datokjøring i Bergen er skumle greier!

Setter derfor min lit til et kompass som overlever 50 år:rolleyes:

791632.png.adapt.646.1024%202_zps7vfsfkhy.png


Når klokken passerer "East" er det på tide å planlegge hjemturen... Uavhengig av dato... (Er du bergenser vil det være viktig å ha det på klokken...)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Har faktisk klart meg med en klokke siden 2012.. Submariner 116610LN og det ser ut til at det blir den siste og :)

Ai,ai,ai...

Det er det som er grunnen til at du ikke har vært så aktiv her inne i det siste. Det er vel bare å gratulere med et godt valg av ur og i alle fall midlertidig (om tre år kan kalles midlertidig) kurert flippesyke ;)

Selv tror jeg at jeg kunne klart meg lenge med en submariner og ser vel ikke mange like opplagte svar på hvilken som kan fungere som "eneste", muligens med unntak av datejust.. Selv benytter jeg en DJ II mesteparten av tiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Denna. Tänk så många härliga klockdiskussioner en sån här skulle bidra till genom ett långt liv. :)

1000w
 
En replica!

8- )

Jepp. Det var ju lite ironiskt menat, hade så klart gått för originalet som enda klocka. Men denna repliken är ju helt fantastiskt sjuk, de har till och med ersatt "Daytona" med "Replica" men samtidigt satt in schysst urverk och använt sina egna fina klockhus. Diggar MdM men denna tror jag de släppte mest för uppmärksamhetens skull. Lite ytterligare info om modellen --> http://hodinkee.squarespace.com/blo...-maurice-de-mauriac-prototype-chronograp.html

Hade gått för Rolle-orginalet som enda klocka med denna som backup för variationens skull. :)