EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Det må bli min Omega Seamaster Chronometer 2001.

Liker å sammenligne den med en Mercedes Benz e300td w124.
Ålreit å se på, solid og går for alltid med riktig stell, samt at den kan brukes til alt.

Tommy

Jeg hadde faktisk tenkt til å lage denne tråden ikveld, men så var det noen som stjal den ideen fra meg.

Jeg regnet med at det var mange som ville svare SUB, jeg tenkte en del på det på trikken istad, og om jeg kun skulle hatt en klokke resten av livet hadde det blitt....ikke...en....Rolex, men en
AP Royal Oak Offshore Diver
royal_oak_offshore_diver_wp01.jpg

Funker til alt, passe røff, passe anonym. Passer perfekt for min del!

Jeg regnet med at det var mange som ville svare SUB, jeg tenkte en del på det på trikken istad, og om jeg kun skulle hatt en klokke resten av livet hadde det blitt....ikke...en....Rolex, men en
AP Royal Oak Offshore Diver

Funker til alt, passe røff, passe anonym. Passer perfekt for min del!

+1 for AP.

Tror jeg ville gått for en vanlig AP RO med sort skive.

Det første som slår meg er en sub/SD fra mitt fødeår.... Det kommer nok uansett en gang inn i samlingen.

Dersom dette hadde vært en realistisk "problemstilling" med romslig budsjett måtte det nok mer fintenkning til og merker som AP, Lange, PP etc. er merker som en rett og slett MÅ vurdere i tillegg til rolex.

Speedmaster Pro

Klokken som slapp gjennom nåløyet til NASA, og som dro til månen og tilbake igjen, burde duge...

• Liker
Reaksjoner: Spaiker
Mr Panerai, den fjernkontroll-klokka til Casio hadde jeg på ungdomsskolen. Hadde det veldig artig med den da vi skulle se filmer osv i klasserommet :) Når det kommer til en klokke resten av livet, måtte det kanskje blitt en Breitling Chronomat Evo eller sub.

Én eneste klokke. Oj. Dvs et ur som skal

-passe til formelle anledninger. De fleste sportsur, og ihvertfall dykkerne er demed utelukket. De samme gjelder andre store ur.
-passe til friluftsliv hvor det vil bli utsatt for vann, sand, jord, snø, støt, varme, kulde osv. Dermed er de fleste selskapsur ute av bildet. Det samme er ur med lærrem.
-være driftssikkert og solid nok til at jeg slipper mange tidsforvirrete dager mens uret er på reparasjon

Da er det ikke mange ur å velge mellom. Det hadde nok helt klart blitt å beholde denne:

P1000293.jpg

• Liker
Reaksjoner: Collettmuller
Jeg er en kjedelig og forutsigbar mann, Rolex Sub. Mulig jeg hadde gått for en vintage, men fordi denne skulle brukes resten av livet og tilgangen til reservedeler og service skulle være størst mulig hadde det nok vært mest praktisk med en ny.

Da tror jeg kanskje at Milsub har bevist at den takler noen års hardt arbeide.

0dd6b45a.jpg

Min disse er også hete kandidater:

3f3d5ef3.jpg

edc1097d.jpg

58dd2deb.jpg

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Bare for å føye meg inn i rekken, sub.

Har kun sub nå(+ noen billige beaters), og jeg går virkelig ikke lei av den. Nå har den sitti på armen hver dag i ett år og den er fortsatt like fantastisk!