EN klokke. Resten av livet! Hvilken?

Hvis pris ikke er en hindring: Lange Zeitwerk Luminous.
Hvis jeg derimot må ta hensyn til bagateller som økonomi, tror jeg at min Breguet Transatlantique XXI Flyback skulle duge resten av livet.

Rolex Daytona SS

Diskre, hårete, chrono, klassikar. Holder for meg. Submariner blir et litt for opplagt valg føler jeg.:)

Av de jeg har per i dag må det jo bli denne;
P6300855.jpg

Hentes hos Tidemann i morgen etter full service og ny krone/velle.
Passer jo egentlig til det meste for meg som ikke har helt sansen for R's dykkere ;)

Det ville blitt en Rolex på meg også.

Det hadde blitt en Seadweller, men jeg ville nok gått for noe som fikk hjertet til å banke litt ekstra, enten en Double Red eller hvis finansene tilot det - en Comex.

Her blir jeg nesten nødt til å foreslå min Patek Philippe Nautilus 5712/1A.

Og la det ledsage av PPs svært så treffende egenreklame, som rimelig (u)sminket påpeker at en PP følger deg livet ut....
;)

3179518839_d97e37158d_b.jpg

jeg mener det må være 14060.

Min begrunnelse er som følger:

14060, er et ur som er gått ut av produksjon allerede. (etterspørselen VIL stige).

Uret er diskret, med sin svarte/stål innpakking.
Det er 39mm.. noe som etter dagens MAXI trend gjør det lite, men dog akseptert, etter "gamle" trender, er det stort, men fortsatt akseptert.

Uret kler sin originale oysterlenke meget godt.. Det kan samtidig bæres på en skinn rem med stil. Det kler nato/zulu/braided rem(strap om du vil).

Det er sporty, vanntett, ingen avanserte komplikasjoner, som gjør uret meget driftsikkert og lett å vedlikeholde.

Det er rett og slett tidløst og stilrent.

Og det er et ur/urverk med historie, som du håper neste generasjon ØNSKER å bære videre....

jeg mener det må være 14060.

Min begrunnelse er som følger:

14060, er et ur som er gått ut av produksjon allerede. (etterspørselen VIL stige).

...

Mange gode grunner, men hva har etterspørsel (og med den annenhåndsverdi) med saken å gjøre når du skal ha den livet ut? :p

Mange gode grunner, men hva har etterspørsel (og med den annenhåndsverdi) med saken å gjøre når du skal ha den livet ut? :p

Når uret skal formidles videre til neste generasjon, når "livet ut" nærmer seg slutten, er det greit at uret har en verdi litt over en vanlig inex e.l, bortsett fra den sentimentale verdien..

Når uret skal formidles videre til neste generasjon, når "livet ut" nærmer seg slutten, er det greit at uret har en verdi litt over en vanlig inex e.l, bortsett fra den sentimentale verdien..

Så lenge det er en Rolex, skal man ikke bekymre seg så veldig for det. Få, om noen, merker holder seg så bra i pris som de :)

Vet ikke hvor gammel du er, men tipper de fleste urene som er foreslått i tråden her vil være discontinued når den tid kommer. At en 14060 skal stige mer i verdi enn en hvilken som helst SS Rolex tror jeg ikke:p:p Men at det er en brukandes klokke er jeg enig i.