Det blir bildetungt, men først litt kjapp info.
Sommerklokka har vært jaktet på lenge. Jeg har blå sub, sort speedy, og en del vintage seiko. Naturlighvis falt valget på noe hvitt.
Kikket litt på doxa, exp 2 polar, og nomos ahoi. Men falt på at dette burde være litt down to earth og som tåler litt riper. Dessuten trenger jeg en "ekspedisjonsklokke" til mine viddevandringer og luftige toppturer i snøen.
Etter å ha letet lenge på "brukten" uten at noe dukket opp i norge ble nyskjærrigheten for stor i dag. Jeg måtte innom bjerke for å faktisk se klokka i levende live, samt kjenne om den ble for tykk som "alle" sier.
2 Snille fruer og en kopp kaffe samt litt klåing (ikke på fruene) så hadde jeg bestemt meg.
(Jeg fikk 5% rabatt for å ikke klå på de)
Så var det å size litt lenke.
Meget pen hvitfarge på skiven. Matt offwhite. Og tykkelsen er ikke noe å bli skremt av. Den er tykk på papiret, og kanskje om man ser den ifra siden ettersom hele klokkas høyde er dekt av flat side på kassen, men 2mm av tykkelsen er glasset og den bærer veldig likt som en moderne sub.
Passer bra inn blant dailyene!
All kudos til Bjerke som har rettet opp et noe dårlig inntrykk fra gammelt av.
Nå kan sommeren bare komme!
Sommerklokka har vært jaktet på lenge. Jeg har blå sub, sort speedy, og en del vintage seiko. Naturlighvis falt valget på noe hvitt.
Kikket litt på doxa, exp 2 polar, og nomos ahoi. Men falt på at dette burde være litt down to earth og som tåler litt riper. Dessuten trenger jeg en "ekspedisjonsklokke" til mine viddevandringer og luftige toppturer i snøen.
Etter å ha letet lenge på "brukten" uten at noe dukket opp i norge ble nyskjærrigheten for stor i dag. Jeg måtte innom bjerke for å faktisk se klokka i levende live, samt kjenne om den ble for tykk som "alle" sier.
2 Snille fruer og en kopp kaffe samt litt klåing (ikke på fruene) så hadde jeg bestemt meg.
(Jeg fikk 5% rabatt for å ikke klå på de)
Så var det å size litt lenke.
Meget pen hvitfarge på skiven. Matt offwhite. Og tykkelsen er ikke noe å bli skremt av. Den er tykk på papiret, og kanskje om man ser den ifra siden ettersom hele klokkas høyde er dekt av flat side på kassen, men 2mm av tykkelsen er glasset og den bærer veldig likt som en moderne sub.
Passer bra inn blant dailyene!
All kudos til Bjerke som har rettet opp et noe dårlig inntrykk fra gammelt av.
Nå kan sommeren bare komme!
Redigert: