En god kopp kaffe som skal gjentas!

Medlem
23. april 2012
Sted
Lier, Buskerud
Det blir bildetungt, men først litt kjapp info.

Sommerklokka har vært jaktet på lenge. Jeg har blå sub, sort speedy, og en del vintage seiko. Naturlighvis falt valget på noe hvitt.
Kikket litt på doxa, exp 2 polar, og nomos ahoi. Men falt på at dette burde være litt down to earth og som tåler litt riper. Dessuten trenger jeg en "ekspedisjonsklokke" til mine viddevandringer og luftige toppturer i snøen.

Etter å ha letet lenge på "brukten" uten at noe dukket opp i norge ble nyskjærrigheten for stor i dag. Jeg måtte innom bjerke for å faktisk se klokka i levende live, samt kjenne om den ble for tykk som "alle" sier.

2 Snille fruer og en kopp kaffe samt litt klåing (ikke på fruene) så hadde jeg bestemt meg.
(Jeg fikk 5% rabatt for å ikke klå på de)

1000035839.jpg
1000035841.jpg
1000035836.jpg
1000035842.jpg

Så var det å size litt lenke.
1000035861.jpg
1000035863.jpg
1000035864.jpg

Meget pen hvitfarge på skiven. Matt offwhite. Og tykkelsen er ikke noe å bli skremt av. Den er tykk på papiret, og kanskje om man ser den ifra siden ettersom hele klokkas høyde er dekt av flat side på kassen, men 2mm av tykkelsen er glasset og den bærer veldig likt som en moderne sub.

Passer bra inn blant dailyene!
1000035848.jpg

All kudos til Bjerke som har rettet opp et noe dårlig inntrykk fra gammelt av.
Nå kan sommeren bare komme!

Redigert:
Gratulerer så mye med en tøff klokke! :cool:
Har prøvd den med sort skive på armen, og tykkelsen var ikke noe jeg bet meg fast i. Den kler vel en del ulike reimer?
En fin-fin treenighet du har fått deg der!

Lekkert!
Jeg har sett etter denne ved et par besøk hos B uten at de har hatt den inne.

Gratulerer så mye med en tøff klokke! :cool:
Har prøvd den med sort skive på armen, og tykkelsen var ikke noe jeg bet meg fast i. Den kler vel en del ulike reimer?
En fin-fin treenighet du har fått deg der!
Ja tror den skal kle mye forskjellig. I forste omgang blir det å få fak i hvit rubber b gummirem, også har jeg bestilt en koks grå/grønn canvas fra Diaboliq straps.
1000035875.jpg

• Liker
Reaksjoner: jvj75 og seiltid
Grattis, den er så kul!

Når det kommer til gummirem vil jeg varmt anbefale Delugs.
Hatt både RubberB og flere andre, få som kommer i nærheten av Delugs på komfort.

• Liker
Reaksjoner: crown guard
Snasen Tudor, gratulerer! Var selv innom Bjerke forrige uke. Fikk prøvd Monarch (av de samme fruene)…. Litt spesiell kasse form, men en fin modell (altså klokken).