Slår et slag for den litt glemte Constallation serien til Omega. Manhattan kassen treffer på alle punktene trådstarter nevner og har integrert lenke.
Ingen som har nevnt "GIRARD PERREGAUX Laureto" enda?
Opprinnelig lansert i 1975 (da med in-house quartz-verk).
Nå med Girard-Perregaux’s in-house caliber GP03300-0030 dekorert med Clous De Paris-mønster.
Perfekt for dem som ønsker AP Royal Oak skive, VC Overseas-kasse, PP Nautilus-lenke samt Polo S utsalgspris i samme ur.
Og verditapet til en IWC Engineer ved gjensalg
Og selvsagt med intregert lenke
![]()
Laureato er fin den, og med det nye urverket dere, som vist på SIHH, ser det ikke helt feil ut heller (3300 er knøttlite og ser feilproposjonert ut inni Laureato).Ingen som har nevnt "GIRARD PERREGAUX Laureto" enda?
...
Perfekt for dem som ønsker AP Royal Oak skive, VC Overseas-kasse,
Tittel på tråden burde blitt kortet ned til:
"Elegante klokker av stål med lenke."
Halvparten av klokkene diskutert her har ikke intergrert lenke.
Men obs obs.. Laureato er ikke for dem som ønsker Overseas kasse. Dramatisk mye tynnere og lettere. Fasongen minner kanskje litt, men Laureato er en lett og nett klokke. Anbefaler å få prøvd noen av disse på hånda før du bestemmer deg.
Tror denne skal oppfylle alle dine krav, og er en av mine favoritter i kategorien du ser etter (måtte til og med kjøpe en 36mm til frøkna!):
Omega Aqua Terra 39mm, forrige generasjon som er litt flatere (og penere skive uten striper synes jeg), her med nydelig blå sunburst skive. Ser sort ut i mørket, men har en dyp blå farge meg flott sunburst-effekt og mye blinking i markørenes kanter som gjør den meget elegant - noe som dessverre er vanskelig å få frem på bilder. Den kler virkelig de fleste klær og situasjoner, er vanntett, og har mulighet for variasjon med skinnreim. Referanse 2503.80. Pris 20-25k brukt. Ulempe: Fåes kun brukt og må muligens være tålmodig for å finne en (og kanskje fra utlandet).
![]()
![]()
Fåes forøvrig i flere varianter, med sort, hvit (gull eller blå markører) og sølv skive mener jeg. Søk på 2503.
PS! Kan også legge til at det var 20% avslag på IWC ingeniør 40mm på Bjerke Karl Johan når jeg var innom på tirsdag (dvs. ca 48k).
Jeg er selvfølgelig inhabil, men dette er vakkert i mine øyne.... Vis vedlegg 28666
Dette er visstnok en 1016 ifra 80 tallet, siste ble for øvrig laget i 1989.åh - det kribler i hjernen da jeg glor på denne klokka! hvilken årgang?
Men hvis du ikke er så streng mot dine krav, finnes det 116200 og 116000.... og denne...
![]()