El-bil Tesla

Medlem
16. nov. 2010
Innlegg
1.513
Sted
Oslo
I løpet av neste år er det ventet at den nye Tesla model S kommer. I hvertfall på papiret er dette spennende.

Siden motoren ligger i gulvet er det bagasjerom både bak og under panseret, plass til 7 passasjerer, pen og går som juling. Siden den er en el bil er den gunstig i forhold til avgifter, og ikke minst så får man halv firmabilbeskatning på el bil.

Spørsmålet er om dette er noe å se på? Hvordan er det å bruke bilen i Norge? Vil den stå i kulda når jeg skal hjem fra jobb på vintern? Vil den stå hele vintern uansett for den kommer ikke frem i snøen?

Er det noen som har tanker om bruk av el bil generelt og Tesla spesielt?

Jeg sitter med en følelse av at det er en dum ide, men ønsker at det skal være en god.

For ordens skyld familien vil ha en stasjonsvogn i tillegg, så jeg bekymrer meg ikke for kjøring til hytta eller lange turer.
 
Om du skal ha en stasjonsvogn til familietransport, hvorfor ikke sikte seg inn på en Tesla Roadster? :)
 
Riktigt sugen selv på å sette meg på lista til denne bilen. Har snakket en del med Autostrada og alt ser lovende ut. Har faktisk en kontrakt liggende hjemme, men ikke signert enda:)

Tesla roadster går jo fint på vinteren, så det bør ikke være et problem.

Eneste som bekymrer meg er norske staten. Rekker de å forandre noen avgifter så denne bilen blir altfor dyr i norge, innen jeg får skilter på den?
 
Om du skal ha en stasjonsvogn til familietransport, hvorfor ikke sikte seg inn på en Tesla Roadster? :)

Har to barn som må leveres på morran, ellers hadde det vært greit. Da jeg jobbet i Stavanger så jeg flere ganger en kar i en Lotus Elise med barnesete, men roadster og to barneseter blir vrient. :grin:

Eneste som bekymrer meg er norske staten. Rekker de å forandre noen avgifter så denne bilen blir altfor dyr i norge, innen jeg får skilter på den?

Det er du ikke alene om.:(