Ekte Rolex Oyster Perpetual Date Lady?

Medlem
25. mai 2017
Innlegg
9
Sted
Tromsø
Hei!

Dette er mitt første innlegg på forumet, men jeg kan se for meg at jeg ikke er den første som kommer med en slik forespørsel :)

Det jeg lurer på er om noen her inne med erfaring og et skarpt øye kan fortelle meg om denne klokken ser legitim ut? Bildene er av litt dårlig kvalitet, noe som gjør det vanskeligere.

Jeg har lite erfaring med klokker selv, men jeg synes denne så fin ut - det er bare det at jeg lurer på om urskiven stemmer overens med referansenummeret som er oppgitt. Skal det stå "Superlative Chronometer, Officially Certified" på skiven? Bilder jeg har funnet av tilsvarende ur har ikke denne påskriften. Er det ellers noe som skurrer for det trente øye?

Jeg skjønner at ingen kan gi noen garantier her inne, men er det noen som har en mening og/eller en magefølelse i forhold til dette uret?

Oppgitt av selger:

Ref. 6517
Cal. 1161

På forhånd takk for alle innspill!

s-l1600 (3).jpg
s-l1600.jpg
s-l1600 (6).jpg
s-l1600 (1).jpg
 
Utifra min erfaring så kan jeg ikke se noe som skurrer med denne. Den ser godt brukt ut, men gir et ærlig inntrykk.

Et bildesøk på "Rolex 6517" viser flest skiver uten "Superlative ..." men også mange med skriften. Rolex har ofte mange varianter på dress-urene sine. Air-King 5500 som jeg har finnes f.eks med både "precision", "super precision" eller helt uten tekst på nedre del av skiven.

Har inntrykk av at det er mindre "kreativitet" med dameur, da markedet er mindre. Rett og slett mindre jobb og mer å tjene på å forfalske eller bytte deler på et herreur. Tror også at det er mindre tilgang på falske deler for vintage dameur.

Pent, klassisk dameur. Dessverre synes min bedre halvdel at Rolex dameur ser tantete ut.. Hun vil heller ha Mikael Kors. :(
 
Hvis du hører på 9. juni utgaven av On Time Podcast vil du få forklaringen på Superlative Chronometer Officially Certified, Prescicion og Super Prescision. Variasjonene komme stort sett av ulike skatteregler på antall juveler i urverket faktisk.

https://ontimepodcastblog.wordpress.com/

Lars Birger
 
Takk for svar.

Rolexen endte opp på en pris som oversteg mitt budsjett, så det var tydelig at flere dømte denne klokken å være autentisk. Jeg endte istedet opp med å kjøpe en gammel Omega Seamaster dameklokke. Denne var helt strøken, så både jeg og fruen er fornøyd med resultatet. Under er bilder av den aktuelle klokken:

380465210.jpg
380465210_3.jpg


Setter også pris på link til podcasten, Lars Birger. Jeg har (heldigvis og dessverre) begynt å utvikle et usunt forhold til klokker, så jeg er sulten på ny informasjon. Har hatt varierende hell med å finne gode podcaster om temaet.

Ellers har jeg en gammel Omega Geneve på vei i posten. Kommer definitivt til å poste noen bilder her på forumet for å få mer informasjon :)

Ha en fin dag!