Ekte klokker på Ebay & Amazon?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Jeg ser det blir solgt en del Seiko og Citizen på nett, er disse like ekte som i butikken eller er dette laget for et jallamarked i Bangladesh?
 
Har bare positive erfaringer med Amazon. Ebay er litt mer hummer & kanari. :p
 
ebay

Hvis du går for "Top rated seller" er det nærmest 100 % sikkert at det ikke er noe tull. Har kjøpt noen klokker, men mest sykkeldeler fra ebay. Har aldri hatt noe tull.
 
Som min svoger sa;

Det er mange som undervurderer hvor mye dårlig tilbakemeldinger betyr for de seriøse selgerne på ebay. De som er seriøse har ofte vanvittig med salg og 1 dårlig tilbakemnelding av 1000 kan bety slutten. Derfor er de like seriøse som for eksempel norske forhandlere. Selvsagt finnes det unntak, men hvis man ønsker å kjøpe usett kan Ebay i mange tilfeller være like trygt som her på TS!

Men til oss skeptikere sitt forsvar; jeg har ikke handlet på Ebay enda ;)
 
Du kan roligt købe nye Seiko ure på ebay, så længe du sikrer dig, at sælger har god feed-back :)

Derimod skal man være meget påpasselig med at købe vintage Seiko. Der er SÅ mange sminkede lig med aftermarket dele og ombyttede dele fra Asien, at det er som at finde en nål i en høstak, hvis man skal finde et helt originalt eksemplar :( Er du efter vintage Seiko, så findes der mange gode "How to buy" guides på nettet. Prøv f.eks. at google "how to buy" "seiko" "6309". Disse guides kan findes for mange af de andre kendte Seiko klasikkere, såsom Bullhead, 6105, 62mas osv. ;)

God vind med projektet :)
 
Det finnes helt klart en masse gode selgere på disse plassene, kjøpte en Pulsar klokke fra Amazon og det funka veldig bra. Jeg lurer på om disse klokkene er identiske med Seiko's egne klokker fra deres egen hjemmeside, synes det er mange modeller på nett som ikke finnes på Seiko sine sider. Er disse kopier eller originaler laget for et billigmarked. Selv hadde jeg en av disse Seiko Flightmaster som gikk igjen på Qxl og Finn, så den aldri i noe butikk og originalt kom den fra Singapore. Hva tror dere?
 
Jeg tror ikke at det blir produsert falske mekaniske Seiko ur. Om det så gjøres vil en titt på urverket lett avsløre om de er ekte. At klokken er produsert i Singapor er ingen ting å stusse over, meg bekjent er de fleste Seikone produsert i Singapor. Når en produsent har så mange modeller som Seiko så skjønner jeg godt at det er vanskelig og ha alle modellene listet opp på hjemmesiden sin.

Om du er usikker kan du søke litt rundt på forumet, mange gode nettbutikker i Asia som blir anbefalt på Seiko.
 
Mathfjeld har rett. Seiko produserer klokker i Malaysia, Singapore og Japan. Min SKX009 er produsert i Singapore og den er jeg strålende fornøyd med :)
 
Jeg handlet klokke på ebay for et par uker siden, for 2. gang, og jeg har en positivt opplevelse. Som flere sier her; hold deg til selgere med god reviews. Jeg har også holdt meg unna personer som bare selger 1 klokke, eller bare har et par salg bak seg. Har de over 100 salg og nærme 100% rating, kjør på.

Jeg kan personlig anbefale: "pokemonyu".

Ang vintage; så vær veldig forsiktig. Jeg kom over flere der inne, og det kan godt hende de er 100% ekte, men jeg blir iallefall skeptisk når selger holder til å Manila... (Husk at ikke klarer å se forskjell på om klokken er 100% ekte eller ikke, og gir derfor en god review til selger.)

Lykke til.
 

My bad. Husker jeg har sett noen falske g-shocker som kostet mer enn orginalen, men falske mekaniske hadde jeg ikke sett.

Tror uansett markedet er ganske lite for falske klokker til 1000 kr, hvertfall så lite at seriøse selgere på ebay holder seg unna.
 

My bad. (fikk ikke opp linken, men stoler på deg) Husker jeg har sett noen falske g-shocker som kostet mer enn orginalen, men falske mekaniske hadde jeg ikke sett.

Tror uansett markedet er ganske lite for falske klokker til 1000 kr, hvertfall så lite at seriøse selgere på ebay holder seg unna.
 
Du kan roligt købe nye Seiko ure på ebay, så længe du sikrer dig, at sælger har god feed-back :)

Derimod skal man være meget påpasselig med at købe vintage Seiko. Der er SÅ mange sminkede lig med aftermarket dele og ombyttede dele fra Asien, at det er som at finde en nål i en høstak, hvis man skal finde et helt originalt eksemplar :( Er du efter vintage Seiko, så findes der mange gode "How to buy" guides på nettet. Prøv f.eks. at google "how to buy" "seiko" "6309". Disse guides kan findes for mange af de andre kendte Seiko klasikkere, såsom Bullhead, 6105, 62mas osv. ;)

God vind med projektet :)

:eek:Dette er jeg takknemlig for at du skrev. Jeg har fulgt med på nettopp seiko bullhead på ebay.