Ekspress over natten - hva med betaling?

Medlem
17. april 2008
Innlegg
24
Sted
Trondheim
Om man skal kjøpe/selge ur med verdig <10.000 kr kan man sende uret fullt forsikret med postoppkrav. Dersom uret er vesentlig dyrere må man såvidt jeg forstår bruke ekspress over natten for å få forsikret det.

Men EoN kan ikke kombineres med postoppkrav, så hva er vanlige betalingsformer da? Finn betalingsgaranti har f.eks en beløpsgrense. Forslag ønskes :)
 
Hvis dere ikke vil gjøre det med vanlig bankoverføring er nok Finn Betalingsgaranti det enkleste. Det er ingen beløpsgrenser der...
 
Som Mogens sier så er Finn betalingsgaranti det eneste(?) som gir en forsikring i dette tilfellet etter hva jeg vet, ved mindre man gjør handelen "face to face" da.

Det er derfor, når man handler med privatpersoner, at man må "kjøpe selgeren" før man kjøper gjenstanden. :)
 
Som Mogens sier så er Finn betalingsgaranti det eneste(?) som gir en forsikring i dette tilfellet etter hva jeg vet, ved mindre man gjør handelen "face to face" da.

Det er derfor, når man handler med privatpersoner, at man må "kjøpe selgeren" før man kjøper gjenstanden. :)

Som selger må du strengt tatt kjøpe kjøperen også... Finn betalingsgaranti kombinert med en drittsekk av en kjøper vil kunne by på ekstreme mengder hodebry.
 
Som selger må du strengt tatt kjøpe kjøperen også... Finn betalingsgaranti kombinert med en drittsekk av en kjøper vil kunne by på ekstreme mengder hodebry.

Sant dette, helt klart, fikk bare følelsen av at trådstarter var kjøperen i dette tilfellet. ;)
 
er det bare jeg som ikke er komfortabel med å sende ting før pengene er på konto?
si at man bruker finn betalingsgaranti og kjøper sier at pakken var tom? hvem vinner?