E-Klasse, 5-Serie eller A6 erfaringer?

Tja, med Tesla sparer man utgifter til bensin/diesel etc men hva med bruktverdien?

Ser at det loves mye mht framtidige utgaver av elbiler, noe som gir en risiko med høyt verditap. Så om man sparer på bensinen kan det jo hende at verditapet vil bli så høyt at vinningen går opp i spinningen. Jeg sier ikke at det nødvendigvis blir slik men at risikoen er der.
 
Ja, Teslaen er jo dyr som bil nummer to, men ikke dyr som bil nummer en sammenliknet med en større stasjonsvogn (A6 /5-serie /E-klasse etc.) med type 3l-motor og firehjulsstrekk. Samtidig blir det jo ikke helt det samme med en elbil, spør du meg, til tross for flott 0-100.

Ville uansett vært uaktuelt for min del pga. behov for bedre rekkevidde flere ganger i året, og ønske om å legge pengene i kun en bil inntil videre.

Nå sporer det nesten litt av her, men det irriterer meg grenseløst at det skal lønne seg så mye med elbiler at man er fristet til å kjøpe en Tesla med et tonn mobilbatterier i tillegg til familiebilen, mens det mest fornuftige hadde vært en plugin-hybrid som kunne kjøre på strøm til og fra jobb og på drivstoff over fjellet i ferien..
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368
Enig, hybrid burde vært avgiftsbelagt som elbil, eller iallefall med kun moms slik som i vanlige land. Da tror jeg faktisk de fleste av oss hadde kjøpt hybridbil. For miljøet sin del hadde det betydd at det meste av bykjøring hadde foregått med elkraft og det måtte da vært positivt?
 
Akkurat, da ville vi brukt elkraft i byen og unngått masse forurensing. Samtidig hadde det vel holdt med en rekkevidde på noen mil for ren eldrift, så vi hadde ikke trengt enorme mengder "mobilbatterier" slik som i Teslaen - for det kan jo umulig være spesielt miljøvennlig..
 
Tesla = quartz :mrgreen:

Seriøst, der er flere flotte bensinmodeller å velge i på skikkelige biler.

Kjører selv en s6 med v10er og er kjempefornøyd med de, og har hatt flere Bmwer tidligere med de beste maskinistene.
 
Det åpenbare svaret på ditt spørsmål er: kjøp en Tesla med 7 seter. De to litt eldre ungene kan sitte i barnesete bak + du får plass til tvillingvogn hvis du kjøper city mini GT (snakker av erfaring). Det finnes ikke et bedre alternativ enn dette ;) :cool:
 
Det åpenbare svaret på ditt spørsmål er: kjøp en Tesla med 7 seter. De to litt eldre ungene kan sitte i barnesete bak + du får plass til tvillingvogn hvis du kjøper city mini GT (snakker av erfaring). Det finnes ikke et bedre alternativ enn dette ;) :cool:

2 ladinger fra Trondheim - Førde = NoGo for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Salvesen
Da kan jeg oppdatere med resultatet.

Landet på en fullspekket 2015 P85+, hentet i dag og er storfornøyd :D

20150717_124107_zpsczqtg7lt.jpg