Ja, jeg så også den og tenkte at dette kan være et alternativ til "familiebil" om det trengs om noen år, siden den også kommer med X-drive, men jeg gleder meg til å se hvor mye plass det faktisk er.
Har sett denne tråden flere ganger, og har i det lengste tenkt å holde meg unna -spesielt mtp. den noe tøffe tonen enkelte steder fra de ulike fanklubbene (Audi, BMW, Mercedes, Tesla) - men får legge til én ting:
Jeg har hatt en en A6 (2013) i et par år, riktignok med 3l V6, Quattro og en del hyggelig tilbehør - og jeg håper virkelig jeg slipper å bytte bil når tredjemann vel kommer etter hvert (har foreløpig en og en til på vei i vår), for dette er den perfekte familiecruiseren i min verden. Avstanden det vises til i NAF-testen er jo kun bredde, jeg synes kombinasjonen av bredde og avstanden mellom for- og bakseter er veldig viktig, og A6en har meget god avstand til baksetene (bedre enn selv E-serien) og en fin bredde. Vi har ofte hatt to voksne sammen med barnesete bak, det går veldig fint. Jeg har også ISOFIX foran, og selv om jeg foretrekker å ikke ha unger der i høye hastigheter så er det visstnok veldig trygt med bakovervendt sete foran i en slik bil.
Jeg lever altså fortsatt i håpet om at det går greit å ha en stor stasjonsvogn (A6 /5-serie /E-klasse) med tre unger, og at det er fire som er grensen for når man må bytte til multivan (eller X5 7-seter) men jeg skal jo innrømme at jeg ikke har testet det ut selv enda.

Velger å fortsatt leve i håpet..