e-Golf

Jeg liker Golf, men dere må åpne sinnet litt for stygt/pent. God formgivning skal ikke bare stryke deg med hårene. BMW prøver å si noe med designet sitt, og det synes jeg de har løst på en god måte. Bilen er både stygg og et vellykket design. Tolk det som du vil :) Det gjelder min favorittstol også, Eames lounge chair. Den ser helt rå ut, men jeg vil ikke nødvendivis si at den er pen å se på, men jeg blir glad av å se på den. Den har personlighet. Eames egne ord: "It has a sort of ugliness to it". Golfen spiller på referansene våre, men den er jo drepende kjedelig ift en i3.

Dette er grunnen til at jeg liker deg så godt, @Tore..
 
Redigert av en moderator:
hihi

Fikk lyst å si noe om at du blir fort lei de peneste damene, men kom frem til at stygge damer var et heller dårlig eksempel :eek:
 
Jeg har ikke prøvd noen av dem, men jeg har en 3 serie BMW til vanlig. Jeg har kjørt vanlig Golf. BMW er et premium bilmerke, Golf er ikke, og den forskjellen merkes godt.
Om forskjellen på de elektriske modellene er like stor vet jeg ikke, så jeg ville helt klart testet begge to før kjøp av elbil.
 
Jeg liker Golf, men dere må åpne sinnet litt for stygt/pent. God formgivning skal ikke bare stryke deg med hårene. BMW prøver å si noe med designet sitt, og det synes jeg de har løst på en god måte. Bilen er både stygg og et vellykket design. Tolk det som du vil :) Det gjelder min favorittstol også, Eames lounge chair. Den ser helt rå ut, men jeg vil ikke nødvendivis si at den er pen å se på, men jeg blir glad av å se på den. Den har personlighet. Eames egne ord: "It has a sort of ugliness to it". Golfen spiller på referansene våre, men den er jo drepende kjedelig ift en i3.

Hehe.. Biler er som klokker. Design spiller en rolle :)
 
Du skjønte sikkert hva jeg mente. Smellvakker ved første øyekast viser seg ofte lite holdbart i lengden. Ikke helt OT faktisk :)
 
Da er vi vel flere som har fått levert eGolf, jeg ser blant annet at Sponon har sneket seg inn på elbilforumet :)
Jeg hentet min Oryx-hvite eGolf hos forhandler forrige torsdag, og med unntak av kjøreturen fra forhandleren i Oslo tilbake til Horten har jeg hatt fint lite tid bak rattet. Men jeg får gode tilbakemeldinger fra hovedbrukeren (les: kona) :rolleyes:
Ankerpunkt for min del var at jeg ønsket en elbil som så ut som en bil, og som mangeårig VAG-mann var valget enkelt.

Hvordan er det med dere andre eGolf eiere? Hvordan er opplevelsen så langt? Noen feil/mangler, smarte tips & triks, tweeks etc. som kan deles?
 
  • Liker
Reaksjoner: Sponon
Gratulerer med e-Golf :)

Er relativt fersk eier selv, så kan ikke gi deg så mye tips, hehe. Gikk for hvit selv.

Er første el-bil for min del, og er allerede overbevist. Kan ikke se for meg å kjøpe fossil i fremtiden. Venter spent på hvordan Tesla model 3 blir nå, hehe.

Av feil så er det litt knitring i anlegget på enkelte frekvenser, både via BT og SD-brikke. Fikk svar fra Møller at de har fått en software oppdatering av VW på dette, men de har ikke testet det ut enda. Men herregud for en lyd ellers! Vanvittig bra (Dynaudio).

Når det gjelder car-net appen kommer jeg ikke til å betale for abb etter første gratis år er omme hvis den ikke blir bedre. Det ryktes om en app til Apple watch som skal være bedre enn dagens app til iPhone, så det er nok håp (ikke at jeg kommer til å kjøpe Apple Watch) :)
 
Takk for det, og gratulerer selv! :)

Første el-bil her også, vi bytter ut en tørst og vedlikeholdskrevende '99 A6 stasjonsvogn, så jeg ser for meg at det betaler seg fort. Blir spennende å se om vi klarer oss med dette som bil nr 1.

Jeg hentet ut en bil Møller hadde bestilt til utstillingen, da den hadde mesteparten av utstyret jeg ville ha. Da gikk rask leveringstid på bekostning av blant annet Dynaudio. Nå er det stort sett kona som skal kjøre denne til daglig, og hun er fornøyd med lyden som den er, så da tviler jeg på at jeg tar meg bryet med å oppgradere høytalerne. Jeg har forøvrig også denne knitringen ved avspilling via BT.

Andre småting jeg har opplevd med min bil i løpet av den snaue uka jeg har hatt den:
Det var umulig å bytte kjøremodus under en kjøretur forrige dagen, bilen viste kun aktiv kjøremodus (Standard) i displayet når man trykket på knappen, men ville ikke veksle mellom de forskjellige. Hjalp ikke å stoppe bilen, men det kom seg etter at den hadde stått parkert noen timer. Vi skulle ikke langt, så det spilte liten rolle der og da, men det kan bli problematisk hvis det gjør et slikt stunt en gang vi skal på langtur og er avhengig av å spare inn km der vi kan.
Ellers ser det ikke ut som at anlegget mitt klarer å skille på natt/dag, så hvis jeg setter det på auto dimmer den alltid til nattmodus. Blir vel en reklamasjon på det til uka.

Ang car-net er jeg enig, slik den fungerer nå bruker jeg den kun for å sjekke at lading går som forventet, og i løpet av det første året er jeg sikker på at vi blir såpass komfortable med å styre dette via avgangstider eller knappene under "tanklokket" at jeg tviler på at det er verdt 900,-
Men det kan jo hende de får oppgradert appen slik at det er mulig å tute, da skal jeg jaggu vurdere det ;)