Dykking for en newbie.

Hehe. Ikke vet jeg om hvilke vrak som er kjent eller ikke, er jo ikke newbie engang:)

Takk for all hjelp! Dere gjør lysten større!

Er det noe spesielt man må
Passe på ved slik dykking?

Vrakdykking er svært risikabelt, så her er det MYE å passe på.
Det finnes kurs du kan ta om dette. Her gjelder jo selvsagt også sunn fornuft.
Hvis du finner noen med erfaring du kan henge deg på er det det beste. Mange ivrige vrakplyndrere rundt om i det ganske land.;)

Vrakdykking er svært risikabelt, så her er det MYE å passe på.
Det finnes kurs du kan ta om dette. Her gjelder jo selvsagt også sunn fornuft.
Hvis du finner noen med erfaring du kan henge deg på er det det beste. Mange ivrige vrakplyndrere rundt om i det ganske land.;)

Igjen må jeg få presisere at PADI er ikke veien å gå for kursing på vrakdykk.

Jeg vil sterkt anbefale å ta et skikkelig overhead kurs. Tror det finnes noe hos TDI, men som GUE frelst vil jeg anbefale Cave 1. Dette er dog såpass langt fremme i en dykkers progresjon at det egner seg ikke i en newbie-tråd.

Det er dog veldig kjekt å beskue vraket fra utsiden, og da holder det med sunn fornuft kombinert med bestått grunnkurs i dykking (gitt at vraket ligger på dybde man er sertifisert til å dykke på)

Kult. Planen er å få tatt et prøvedykk etter båten er på vannet. Så om det funker bra med utligning vil jeg gjerne ta et kurs:) holder dere oppdatert med mine erfaringer:(

Takker også for masse god hjelp, jeg er overbevisst om at dette forumet huser norway's finest!

Hvor skal jeg sende blomstene til begravelsen din? :p

Hadde to lette dykk i dag (vanlig dsd) fortsatt i livet, men shit det er langt mellom hver gang jeg er så redd. Ikke på grunn av dykkene, men fordi jeg plutselig befant meg i åpent hav med jævlig høye bølger i en knøtt liten longtale båt (ala den i siste Rambo filmen bare mindre).

Vi måtte gå inn og søke havn på en tilfeldig strand, tok 50 minutter å komme seg til land, som i utgangspunktet var 10 minutter unna. Han som eide sjappa sa at dette var første gang på syv år de ikke hadde klart å komme tilbake til riktig sted.

Bølgenen var så kjipe at kona tok av utstyret kom opp i båten og gikk rett over til andre rekka og spøy. Er rimelig båtvandt, men dette var ekkelt. Ikke hver dag du får observerer voksne mennesker grine av redsel.:?

Ai kjipt Eski.

Heldigvis gikk det bra til slutt, så får dere se ann bølgevarsel før neste tur ut:)