DSOTM som beater

Omega har nå et helt sortiment med ulike Speedy'er i keramikk: http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/omega-co-axial-chronograph/31192445101005

Med mindre jeg har lest feil så ligger prisene på svimlende 90'+ Greit nok at man er Speedyfanatiker, men jeg fatter ikke hvorfor man skal bruke slike summer når man kan få en Tudor Fastrider for godt under halve prisen?!? Tudor'en er i tillegg vanntett til 150m og "rimelig" nok til å faktisk brukes ;)

Mener du at en Tudor Fastrider er en bedre "beater" eller -er bedre fordi den en billigere enn den Speedy.9300 ?
Trådstarteren likte sannsynligvis ideen at en keramik kassen vil tåle bedre ripene enn stål.
Det finnes utallige kronometer som er billigere en den Tudor og selvsagt den Omega utgave og som kunne brukes som "beater".
Hvorfor en Tudor Fastrider? Den har faktisk en 7753 ETA urverk... Ikke noe spesielt der.
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Mener du at en Tudor Fastrider er en bedre "beater" eller -er bedre fordi den en billigere enn den Speedy.9300 ?
Trådstarteren likte sannsynligvis ideen at en keramik kassen vil tåle bedre ripene enn stål.
Det finnes utallige kronometer som er billigere en den Tudor og selvsagt den Omega utgave og som kunne brukes som "beater".
Hvorfor en Tudor Fastrider? Den har faktisk en 7753 ETA urverk... Ikke noe spesielt der.

Muligens jeg misforstod, men trodde fellesnevneren i tråden var keramikk kasse, og som du selv sier i hvilken grad denne ville være mer motstandsdyktig mot riper enn stål. Begge alternativer er forøvrig kronometere, med tilsynelatende "dark" layout. Urverket slik jeg forstod det var ikke hovedfokus i denne diskusjonen(?)

Spørsmålet er da; Hvor mange alternativer er der ute med keramisk kasse (hovedparameter), kronometer, og tilstrekkelig vanntetthet som alternativ til Omega's keramiske Speedyer?
 
Synes DSOTM som beater på plattform er vel flottesen, men det er min mening. Hadde nok heller gått for en Seiko-stridsvogn av et eller annet slag. Hadde jeg sett deg der ute, "roughing it" med en DSOTM hadde jeg nok lurt litt, og tenkt wtf? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Muligens jeg misforstod, men trodde fellesnevneren i tråden var keramikk kasse, og som du selv sier i hvilken grad denne ville være mer motstandsdyktig mot riper enn stål. Begge alternativer er forøvrig kronometere, med tilsynelatende "dark" layout. Urverket slik jeg forstod det var ikke hovedfokus i denne diskusjonen(?)

Spørsmålet er da; Hvor mange alternativer er der ute med keramisk kasse (hovedparameter), kronometer, og tilstrekkelig vanntetthet som alternativ til Omega's keramiske Speedyer?

Poenget mitt er at det Omega 9300 urverket er mye mer avansert og mye dyrere til fabrikasjon enn en 7753 ETA som koster bare rundt 3000kr.
Fastrider er også med "billig" kasse av stål+DLC og ikke keramikk som den Omega: Stor forskjell på kostnad der.
Og den DSOM har en keramikk tallskive og hvitgull marker...
Hva er det i Fastrider´en? Messing tallskive+maling og kromerte stål marker?
Ja klart det, det er en stor kostnad forskjell alt i alt mellom disse 2.
Og når du ser på det: At den Fastrider koster halvpris av den DSOM peker også på at Tudor er litt overpriset på modellen. Vel...Min mening.

Uansett, det ble avgjort at keramikk kasse er ikke spesielt god som "beater" fordi den kan sprekke.
Også andre parameter gjør at den DSOM er ikke best tilegnet for det...
Igjen: Mange krono til lav pris er greit nok.
 
Redigert:
Poenget mitt er at det Omega 9300 urverket er mye mer avansert og mye dyrere til fabrikasjon enn en 7753 ETA som koster bare rundt 3000kr.
Fastrider er også med "billig" kasse av stål+DLC og ikke keramikk som den Omega: Stor forskjell på kostnad der.
Og den DSOM har en keramikk tallskive og hvitgull marker...
Hva er det i Fastrider´en? Messing tallskive+maling og kromerte stål marker?
Ja, klart er det er en stor kostnad forskjell alt i alt mellom disse 2.
Og når du ser på det: At den Fastrider koster halvpris av den DSOM pekker også på at Tudor er litt overpriset på modellen. Vel...Min mening.

Uansett, det ble avgjort at keramikk kasse er ikke spesielt god som "beater" fordi den kan sprekke.
Også andre parameter gjør at den DSOM er ikke best tilegnet for det...
Igjen: Mange krono til lav pris er greit nok.

Hmmmmm....... Muligens jeg ikke har lest meg godt nok opp, men mener at Fastrider'n sin kasse og bezel er keramisk monoblokk, og slik jeg forstår det stikk motsatt av en "billig" stålkasse som du beskriver.
Ref. http://www.tudorwatch.com/files/downloads/fastrider/tudor-fastrider_ebrochure_en.pdf
PVD på metall slik jeg forstår det begrenser seg til knappene, baklokket og foldelåsen. Er også disse av keramikk på Speedy'n? Fant ikke så mye informasjon om dette på Omaga sin side.
Hva gjelder kostnader brukt på skiva så byttes disse på de fleste klokker for noen få tusenlapper, noe som i liten grad forsvarer prisen på Speedy'n. Følgelig er vi tilbake igjen til urverket........ Så nei, jeg er ikke enig med deg i at det er noe som forsvarer den store prisforskjellen på urene. Hvilke av urene som i størst grad er overpriset står fortsatt som ubesvart for meg ;)
 
Hmmmmm....... Muligens jeg ikke har lest meg godt nok opp, men mener at Fastrider'n sin kasse og bezel er keramisk monoblokk, og slik jeg forstår det stikk motsatt av en "billig" stålkasse som du beskriver.
Ref. http://www.tudorwatch.com/files/downloads/fastrider/tudor-fastrider_ebrochure_en.pdf
PVD på metall slik jeg forstår det begrenser seg til knappene, baklokket og foldelåsen. Er også disse av keramikk på Speedy'n? Fant ikke så mye informasjon om dette på Omaga sin side.
Hva gjelder kostnader brukt på skiva så byttes disse på de fleste klokker for noen få tusenlapper, noe som i liten grad forsvarer prisen på Speedy'n. Følgelig er vi tilbake igjen til urverket........ Så nei, jeg er ikke enig med deg i at det er noe som forsvarer den store prisforskjellen på urene. Hvilke av urene som i størst grad er overpriset står fortsatt som ubesvart for meg ;)

Ja, feil fra min side: Den Fastrider har keramikk kasse!
Alt er keramikk på den DSOTM men bak er det kristall.
Uansett: Der er jeg fullstendig enig med @SpaceCowboy

"Synes DSOTM som beater på plattform er vel flottesen, men det er min mening. Hadde nok heller gått for en Seiko-stridsvogn av et eller annet slag. Hadde jeg sett deg der ute, "roughing it" med en DSOTM hadde jeg nok lurt litt, og tenkt wtf? :)"
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
GSOTM fungerer helt utmerket som fritidsur!
12118592_1646529712297696_7210757409407390194_n.jpg
 
Har slått fra meg dette i grunn, takk for all hjelp. En pris som begynner å bli skremmende høy, og WR på 50m er nok ikke noe for meg. Hadde en liten drøm om å klare meg med èn klokke, men det må jeg nok slå fra meg. :)